چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۸

محمودی سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین تاکید کرد:

رونق و نشاط بازار، عدالت در واگذاری؛ بایسته های سعد السلطنه شهر قزوین

محمودی سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین تاکید کرد:رونق و نشاط بازار، عدالت در واگذاری؛ بایسته های سعد السلطنه شهر قزوین است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین؛محمد محمودی کلایه در نشست صمیمانه با حجره داران مجموعه سعدالسلطنه که به منظور احصاء مشکلات آنان تشکیل شده بود، اظهار کرد: سرای سعدالسلطنه یک افتخار ملی برای قزوین به شمار می رود و امروزه مشهورترین و جذاب ترین بنای تاریخی قزوین به شمار می رود.

 

وی اضافه کرد:همچنان که این مجموعه مکانی برای آرامش شهروندان و میهمانان شهر ما شده است،  حجره داران فعال در این مجموعه  نیز باعث رونق این سرا هستند  و اگر ایشان در این بنای تاریخی حضور نداشتند، سعدالسلطنه نیز چنین رونقی نداشت.

 

 سرپرست جدید سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در خصوص روند واگذاری حجره ها گفت: بخشی از پیوست مزایده حجره های سعدالسلطنه الزامات فنی و تخصصی مطابق با سیاست های کلان طرح خواهد بود اما در نهایت ضرورت رعایت عدالت در بهره مندی آحاد شهروندان، روش های قانونی انتخاب و  واگذاری  از جمله مزایده را اجتناب ناپذیر می کند.

 

 سرپرست جدید سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه مجموعه سعدالسلطنه برای شهرداری مایه برکت است، اضافه کرد: نظم و توالی قراردادهای حجره های این مجموعه در ایام کرونا بهم خورد که تبعاتی را به همراه داشته است لذا این مشکل باید هر چه سریعتر برطرف شود.

 

محمودی کلایه ادامه داد: سعدالسلطنه صرفا یک پاساژ یا فروشگاه صرف نیست  بلکه اهداف گردشگری طرح ایجاب می کند ضمن حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی،  فضایی هم برای نیازهای حوزه گردشگری از جمله سوغات و...  در این مجموعه دیده شود.

 

 وی ضمن اشاره به مجاورت مسجد و بازار در معماری ایرانی؛ موقعیت این بازار در کنار مسجد النبی را فرصتی برای توسعه فرهنگ دینی عنوان کرد و یادآور شد: پیگیری های لازم برای افزایش ساعات کار مجموعه در طول شبانه روز و کاهش روزهای تعطیلی انجام خواهد شد.

 

این مقام مسئول حضور مقامات قضایی درمجموعه را طبیبانه و مشفقانه دانست و اعلام کرد برای پرهیز از جراحات و نقاحات این درمان، اصل پیشگیری باید مورد توجه باشد. 

 

وی همچنین پیگیری جهت اخذ مجوز قانونی برای استمرار حضور و تمدید قرارداد حجره داران فعلی با هدف تقویت بازار و بازگشت رونق مجموعه را از برنامه های سازمان دانست.

 

در این دیدار کسبه وغرفه داران سرای سعدالسلطنه به طرح برخی مشکلات خود پرداختند.

 

گفتنی است؛نوع قراردادها، تاخیر در عقد قراردادها.حمایت از هنرمندان و بانوان سرپرست خانوار، بازگشایی سایر ورودی های مجموعه، راهنمایی بازدیدکنندگان، لزوم تبلیغ و اطلاع رسانی بیشتر، توجه به سرمایش و گرمایش مجموعه،،  لزوم دقت نظر و رعایت اخلاق در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و...  از نکاتی بود که در این جلسه مورد اشاره قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

   

تصاویر مرتبط