سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۵

بررسی شش لایحه شهرداری در جلسه کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین

جلسه کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی شش لایحه شهرداری در حوزه مالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی و با حضور اعضا، مهدیون مدیر مالی شهرداری، شهسواری رییس اداره درآمدهای عمومی، مسؤلین درآمد مناطق چهار گانه شهرداری و با هدف بررسی لوایح مربوطه شهرداری در حوزه مالی در تالار مردم این نهاد برگزار شد

این گزارش می افزاید:لایحه شهرداری قزوبن مبنی بر پرونده های درخواست تغییر کاربری و تعیین عوارض ارزش افزوده در مبالغ کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان پس از اخذ نظریه کارشناسی رسمی با دستور مدیران مناطق مورد بررسی قرار گرفت .

همچنین در بخش دیگر این جلسه لایحه دیگر شهرداری شامل مشارکت در کمک مومنانه شهرداری قزوین به کمیته امداد امام (ره) در تهیه بسته های معیشتی مطرح گردید وجهت تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

همچنین اعضای کمیسیون بر لزوم توجه شهرداری به طرح اعضای شورا تاکید کردند و خواستار اجرایی شدن طرح اعضا مبنی بر تهیه بسته های معیشتی که قبل از نوروز به شهرداری ارایه شده بود شدند.

در ادامه جلسه لایحه عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرحهای عمرانی در پرونده آقای کاظمی شرکا در خیابان باغ دبیر مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد.

همچنین لایحه عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری پرونده مربوط به زمین آقای علی اصغر میرزا شاعری نیز مورد بررسی قرار گرفت و راهی صحن شورا برای تصمیم گیری شد.

از دیگر لوایح شهرداری شامل خدمات تعیین و تغییر کاربری در ملک آقای محمد پور واقع در بلوار شهید سلیمانی و عوارض ارزش افزوده ناشی از تعیین و تغییر کاربری در اجرای طرحهای شهری در پرونده آقای احد کشاورز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تایید شدند.

همچنین در این جلسه ،چگینی رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین  بر لزوم توجه به صنعت گردشگری در شهر قزوین تاکید کرد و گفت:ورود گردشگر به شهر باعث رونق اقتصادی و پویایی شهر خواهد شد و از سوی دیگر باعث افزایش درآمد های ناشی از مالیات بر ارزش افزوده و افزایش درآمدهای پایدار شهرداری خواهد شد.

وی تصریح کرد:هر چه بتوانیم در حوزه گردشگری  اقدامات موثری داشته باشیم و جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم را رقم بزنیم شاهد پویایی و توسعه شهری و افزایش درآمدهای شهرداری خواهیم بود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط