چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۳

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین درنشست خبری با رسانه ها تاکید کرد:

غرفه های مجموعه سعدالسلطنه براساس تشریفات قانونی مزایده و منطبق بر منشور کاربری ها واگذار می شود.

محمودی کلایه مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین خبر داد: غرفه های مجموعه سعدالسلطنه براساس تشریفات قانونی مزایده و منطبق بر منشور کاربری ها واگذار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین؛ محمودی کلایه در نشست خبری با رسانه های جمعی اظهار کرد:این سازمان در حوزه بازسازی، بهسازی و بازآفرینی رسالت و وظایفی دارد و در گذشته طرحهای ارزشمندی مانند بازآفرینی بافت‌های محله آخوند و دیمج، بدنه سازی خطی محور خیابان شهدا،و احیای حمام قجر و مجموعه سعدالسلطنه از جمله مهم ترین اقدامات این سازمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه سعدالسلطنه یک بنای تاریخی ارزشمند و کم نظیر در کشور است به موضوع واگذاری غرفه های آن اشاره نمود و گفت: نظام واگذاری حجره ها و غرفه ها در این مجموعه از جمله موضوعاتی است که همواره مورد بحث بوده و در راستای فرآیند واگذاری عدالت محوری سرلوحه کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه ملاک واگذاری غرفه ها بر اساس موازین قانونی و عادلانه است خلطر نشان کرد:حسرت بسیاری از هنرمندان از حضور نداشتن در این مکان دغدغه ما هم بود و  لذا با همکاری کسبه و شهردار و اعضای شورا لایحه ای تنظیم شد و به تصویب رسید.

محمودی همچنین به مدت زمان واگذاری غرفه ها اشاره داشت و افزود: مدت زمان واگذاری غرفه ها یک ساله و قابل تمدید یکساله با اخذ مجوز از شورای محترم خواهد بود همچنین در لایحه شورای شهر ظرفیت هنرمندان شاخص هم  دیده شده و برای هنرمندان شاخص تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی نیز لحاظ شده است.

 

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: حدود ۱۵۰ حجره در سرای سعدالسلطنه داریم که همه قابل واگذاری نیست و برخی نیازهای خود مجموعه و گردشگری است و در هرمرحله ۸ تا ۱۰ غرفه را واگذار می کنیم و تا قبل از خردادماه واگذاری ها تکمیل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سایر اقدامات این سازمان در مورد بهره برداری سایر فضاهای موجود در مجموعه سعدالسلطنه پرداخت و گفت:مجموعه سرای بهشتیان با کاربری پذیرایی و رستوران و سرای قهرمانی با کاربری اقامتی در راستای اخذ مجوز از شورا و انجام امور مزایده است.

به گفته وی احیا و مرمت حمام رضوی با کاربری حمام سنتی و آب درمانی و کافه کتاب بانوان از جمله مواردی هستند که در دست کارشناسی و انجام فرآیند اخذ مجوز از  شورای محترم و تشریفات قانونی برای مزایده می باشند.

این مقام مسؤل خاطر نشان کرد: تکمیل پازل کاربری ها در سعدالسلطنه باعث افزایش حضور مردم و رونق بیشتر برای کسبه و شهر خواهد شد .

وی اظهارداشت: راه اندازی موزه خوشنویسی معاصر، فضای ویژه مادر و کودک  نیز از اولویت های سال آینده است که عملیاتی خواهد شد.

محمودی همچنین از طرح مرمت مسجد النبی در سال آینده خبر داد وگفت:این مکان ارزشمند به عنوان محل اجتماع و قلب فرهنگی و مذهبی شهر نیازمند مرمت و احیا می باشد و دراین راستا نیز اعتبار خوبی توسط شورای اسلامی شهر برای بودجه سال آینده در نظر گرفته شد که اجرایی خواهد شد.

سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در ادامه از احیای سرای بهشتیان و قهرمانی در سعدالسلطنه با کاربری رستوران و اقامتی خبر داد و گفت: سرای بهشتیان با کاربری پذیرایی و رستوران و سرای قهرمانی در سعدالسلطنه با کاربری اقامتی به مزایده گذاشته می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد:حمام های رضوی و سعدیه در  مجموعه سعدالسلطنه با استفاده از ظرفیت سرمایه گذار احیا و مرمت می شوند

به گفته محمودی، ایجاد کافه کتاب ویژه بانوان و فضای مادر و کودک در سعدالسلطنه از دیگر پروژه‌هایی است که در دستور کار سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین قرار دارد.

این مقام مسؤل همچنین از مرمت مسجدالنبی به عنوان یک بنای ارزشمند تاریخی و مرکز مذهبی و گردشگری و فرهنگی شهر قزوین در سال آینده خبر داد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح ساماندهی آستان مقدس امامزاده حسین (ع) وارد فاز عملیاتی می شود

 پروژه ساماندهی آستان مقدس امامزاده حسین (ع) با عزم جدی مدیریت استان و مدیریت شهری حرکت دوباره داشته و امیدواریم شاهد تغییرات خوبی در روند اجرا باشیم.

محمودی مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با بیان این مطلب اظهار کرد: پروژه بازطراحی و ویرایش مجدد طرح آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در حال اجراست و اعتبار خوبی نیز برای تملکات طرح در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از احیای سراهای تاریخی شهر واختصاص بودجه مربوط به آن در سال آینده خبر داد و گفت: می توانیم با استفاده از تجربه کارهای گذشته سراهای تاریخی دیگری را در شهر احیا کنیم که در این راستا شورای اسلامی شهرقزوین اعتبار خوبی را دربودحه سال آتی سازمان اختصاص داده است .

به گفته محمودی بدنه سازی خیابان شهدا با مشارکت مردم تجربه ارزشمند و موفقی بود که بنا داریم این طرح را در خیابان امام خمینی( ره) وبا مشارکت مردم اجرایی نماییم.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین همچنین از راه اندازی خانه موزه  شهید چگینی خبر داد و افزود:در سال آینده انتخاب پیمانکار و فرآیند مزایده برای خانه موزه شهید چگینی انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

تصاویر مرتبط