دوشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۷

کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین ثبت جهانی شد

کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین به عنوان اولین اثر جهانی استان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین؛ روز گذشته در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض عربستان برگزار شد کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین به همراه ۵۳ کاروانسرای تاریخی کشورمان در میان آثار جهانی جای گرفتند.
 
بنا بر این گزارش؛ ثبت جهانی سعدالسلطنه به عنوان اولین اثر جهانی استان شکوه فرهنگ و عظمت تاریخی استان قزوین را  برای جهانیان بیش از پیش نمایان خواهد کرد و  دستاوردهای بیشماری را در حوزه گردشگری استان به همراه خواهد داشت.
 
این گزارش می افزاید: ثبت جهانی "سعدالسلطنه" به عنوان نخستین اثر جهانی در استان قزوین دستاوردهای بزرگی در حوزه گردشگری خواهد داشت.استان قزوین ظرفیت‌های بیشماری در حوزه فرهنگ و تمدن برای ثبت در جهان دارد که باید بیش از این مورد توجه قرار خواهد گرفت.
 
بر اساس این گزارش: قزوین در سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری و ظرفیت‌ سنجی های متعدد توانسته مرزهای گردشگری کشور را جا به‌ جا ساخته و ضمن میزبانی از مسافران داخلی،‌ گردشگران خارجی زیادی را به سمت خود جذب کند.
 
گفتنی است؛ کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین،‌ بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده درون شهری کشور به شمار می رود که در اواخر دوره سلطنت ناصرالدین شاه قاجار و به دستور باقرخان سعدالسلطنه، حاکم وقت قزوین ساخته شد،این بنای تاریخی در دوره قاجاریه با برخورداری از حدود ۴۰۰ حجره، نبض اقتصاد شهر قزوین را در دست داشته و قلب تجارت، بازرگانی، داد و ستد منطقه بوده است.
 
انتهای پیام/

تصاویر مرتبط