پنجشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۱۰

نصرتي، شهردار قزوين:

بايد به دنبال توليد ثروت در شهر قزوين باشيم

بايد با بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي شهر قزوين براي توسعه گردشگري به دنبال توليد ثروت باشيم تا توسعه شهر محقق شود.

 

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: بايد با بهره‌برداري مطلوب از ظرفيت‌هاي شهر قزوين براي توسعه گردشگري به دنبال توليد ثروت باشيم تا توسعه شهر بيشتر محقق شود.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در سمينار "آگاه سازي توسعه شهر قزوين با محوريت گردشگري" افزود: امامزاده حسين(ع)، چهار انبياء و آثار متعدد تاريخي و طبيعي قابليت هاي مهم براي توسعه گردشگري شهر قزوين است که بايد از آن استفاده درست کرد.
وي با بيان اينکه قزوين قابليت هاي جذب گردشگر را دارد،بيان کرد: توسعه گردشگري در قزوين مي‌تواند درآمد و توسعه پايدار اين شهر را متحول کند.
شهردار قزوين افزود: توسعه گردشگري در دستور کار اجرايي مديريت شهري قرار گرفته است و بر اين اساس همه مديران استاني و تاثيرگذاران بايد در اين راه مديريت شهري را همراهي کنند.
نصرتي گفت: اکنون مسوولان استاني به خوبي براي موضوع گردشگري در کنار هم قرار گرفتند و از طريق منابع علمي، مشاوران و متخصصان مي‌توان به اهداف اصلي در زمينه گردشگري رسيد.
اين مقام مسوول با اشاره به عملکرد 5 ساله مديريت شهري در زمينه توسعه گردشگري در شهر قزوين ادامه داد: زمان اجرايي شدن اهداف توسعه گردشگري و ماموريت ها رسيده است و در برنامه چشم انداز توسعه شهر قزوين يکي از مولفه هاي آن توسعه گردشگري است.
وي اظهار کرد: تاکنون همه اقداماتي که در زمينه گردشگري انجام شده است در بودجه هاي ساليانه ديده مي شد و همچنين کارگروه قزوين +20 نيز در اين زمينه تاثيرگذار بود.
شهردار قزوين ادامه داد: در شهر قزوين 14 تقاطع غيرهمسطح احداث شد و 4 تقاطع ديگر در دستور کار قرار دارد و اين اقدام با نگاه گردشگري براي عبور و مرور روان صورت گرفته است.
نصرتي گفت: همه سرمايه گذاري ها و مصوبات دولتي با نگاه توسعه گردشگري در شهر قزوين صورت گرفته است.
اين مقام مسوول ادامه داد: مرمت آثار تاريخي با فراز و نشيب هاي اقتصادي که در دستور کار قرار گرفت با نگاه توسعه زيرساخت هاي گردشگري قزوين بود و همچنين پرداختن به باغستان سنتي با تفکر گردشگري بود.
وي افزود: ايجاد پروژه هاي تجاري در قزوين براي جمعيت شهر قزوين اصلا نياز نيست و اين اقدام براي جمعيت متغيير گردشگري در دستور کار قرار گرفت.
شهردار قزوين بيان کرد: ما مي توانيم صاحب ثروت يک کلان شهر با ويژگي هاي اقتصادي باشيم.
نصرتي گفت: پرداختن به توسعه امامزاده حسين(ع) از 3 سال پيش آغاز شده است تا بتوانيم گردشگري مذهبي را پررنگ کنيم.
اين مقام مسوول گفت: داشتن آثار طبيعي در قزوين يک فرصت است و بوستان ملي باراجين مي تواند توليد ثروت در قزوين داشته باشد.
وي گفت: بايد به درستي از فرصت هاي که داريم بهره برداري کنيم و به نفع شهر و شهروندان استفاده کنيم.
شهردار قزوين گفت: جشنواره بازي و اسباب بازي از 4 سال گذشته آغاز شد و اين با نگاه گردشگري بوده است.
نصرتي گفت: اگر برنامه بزرگداشت روز قزوين برگزار مي شود با نگاه معرفي شهر قزوين و افزايش سرعت جذب گردشگر بوده است.
اين مقام مسوول بيان کرد: سپردن دبيرخانه مجمع اسلامي به قزوين يکي از فرصت هاي بي نظير براي معرفي شهر قزوين است و اقدامات عضويت 58کشور اسلامي و 260شهر اسلامي در اين مجمع انجام شده است.
وي گفت: در اين راستا 4 تفاهم نامه با محيط زيست کشور، وزارت راه و شهرسازي، وزارت کشور و ميراث فرهنگي کشور منعقد شده است تا ارتباط بين مجمع جهاني برقرار شود و از اين ظرفيت ها استفاده شود.
شهردار قزوين گفت: يکي از اولويت هاي جايگزين صنعت ساختمان، صنعت گردشگري براي رونق اقتصاد کشور است.
نصرتي گفت: بايد با ابتکارات بسيار جالب گردشگر را به شهر قزوين جذب کنيم و زمان آن رسيده است تا با حداقل ها و ظرفيت هاي موجود جذب گردشگري را توسعه دهيم.
اين مقام مسوول بيان کرد: همدلي و مشارکت يکي از عوامل موثر در توسعه گردشگري قزوين است و در اين راستا استاندار قزوين و اعضاي شوراي شهر همراه ما هستند و مردم قزوين حقشان است از اين ثروت خداداي قزوين استفاده کنند.
وي گفت: برگزاري اجلاس جاده ابريشم در سال 2016 يک فرصت براي شهر قزوين است تا بتواند در سطح فراملي به خوبي معرفي شود.
شهردار قزوين گفت: پروژه هاي شهر قزوين قزوين به سرعت در حال اجرا هستند و بايد در شهر قزوين آنقدر تنوع داشته باشيم که براي توسعه گردشگري فقط مولفه ما فضاهاي تاريخي نباشد.
نصرتي گفت: قزوين بايد به جايگاه واقعي خود برسد و توليد ثروت داشته باشد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط