چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۷

با حضور سرپرست شهرداری و مدیران استانی و شهری؛

پیشرفت فیزیکی و ادامه روند اجرای پروژه بازآفرینی شهری سبزه میدان بررسی شد

پیشرفت فیزیکی و ادامه روند اجرای پروژه بازآفرینی شهری سبزه میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی با حضور سرپرست شهرداری، مدیرکل راه شهرسازی استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ، معاونان عمرانی و شهرسازی و معماری شهردار، مدیر منطقه یک شهرداری، اعضای کمیسیون ماده پنج و برخی مدیران شهری در محل اجرای این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین؛ آرش رشوند آوه، مدیرعامل این سازمان در نشستی که پس از بازدید از محل اجرای فاز کنونی پروژه بازآفرینی شهری سبزه میدان برگزار شد، گفت: این پروژه به عنوان یک طرح ویژه بازآفرینی شهری دارای مصوباتی از ستادهای بازآفرینی شهرستان، استان و کشور است.

وی افزود:در جلسه ای که در مورخ 15/01/1400 در دفتر حجت الاسلام مجید تلخابی، نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و برخی مدیران استانی و شهری برگزار شد مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی نیز در کنار شهرداری در اجرای این طرح ویژه بازآفرینی شهری سهیم باشد.

رشوند آوه با اشاره به اینکه پروژه بازآفرینی شهری سبزه میدان در مرکز مسیر گردشگری تاریخی- فرهنگی قزوین قرار گرفته و از این جهت دارای هویت و اهمیت ویژه ای است گفت: از ادارات کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی استان درخواست داریم با توجه به مصوبات ستادهای بازآفرینی و مصوبه جلسه 15/01/1400، در ادامه روند اجرای این پروژه از نظر پشتیبانی های اداری و تامین منابع اعتباری، مشارکت نموده و شهرداری را جهت تسریع در عملیات اجرایی همراهی کنند.

در ادامه این نشست، سیّد مهدی کاظمی، سرپرست شهرداری قزوین ضمن تقدیر از طراحی و اجرای پروژه بازآفرینی شهری در هسته مرکزی قزوین گفت: حضور مسئولین استانی و شهری در محل اجرای پروژه ها و اطلاع آنان از روند تعریف، تصویب و اجرای طرح ها، در پیشبرد و تسریع اجرای آنها تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: پروژه های مشارکتی که در شهر اجرا می شود، نیازمند همراهی و تعامل همه دستگاه های ذی مدخل است تا به بهترین شکل به اجرا دربیاید و کیفیت زندگی شهری را برای شهروندان ارتقا دهد. سرپرست شهرداری قزوین با اشاره به اینکه فصل تابستان رو به اتمام است و شرایط جوی خاصی در قزوین وجود دارد گفت: امیدواریم طی مذاکراتی که پیش از این با ادارات کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی صورت گرفته است، شاهد مشارکت بیش از پیش این نهادها در سرعت بخشی به اجرای پروژه بازآفرینی شهری سبزه میدان باشیم.

در بخش دیگری از این نشست، رشوند آوه با اشاره به راه و شهرسازی موضوع که متاسفانه در آخرین فهرست محلات هدف بازآفرینی شهری در قزوین که به وزارت کشور ارسال شده، محدوده پیرامون سبزه میدان حذف شده است گفت: درخواست تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان ادارات کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و شهرداری قزوین برای بررسی دقیق اعتبارات مورد نیاز پروژه بازآفرینی شهری سبزه میدان و نحوه مشارکت این دستگاه ها داریم.

علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه خوشبختانه در استان قزوین از اواسط دهه 80 شمسی، قرار شد موضوعات با اولویت در شهرها مطرح و برای آنها ثروت آفرینی شود گفت: خوشبختانه برکت این دیدگاه برای شهر قزوین بسیار زیاد بوده است. وی افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه پروژه بازآفرینی شهری سبزه میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی، شهر قزوین به اعتباری برای تسریع در اجرای این طرح نیاز دارد که شایسته است در اختیار شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار امیدواری کرد: تایید و حمایت اداره کل راه و شهرسازی از اجرای پروژه بازآفرینی شهری سبزه میدان مایه دلگرمی خواهد بود تا پروژه ای متفاوت در ابعاد شهری، ترافیکی، اجتماعی و گردشگری در قزوین به بهره برداری برسد.

سید علی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی قزوین نیز در پایان این نشست ضمن تقدیر از تعریف، تصویب و اجرای پروژه بازآفرینی شهری سبزه میدان با تاکید بر احیای هویت تاریخی و حفظ میراث فرهنگی قزوین بیان کرد: این اداره کل همراه شهرداری در ادامه روند اجرای پروژه بازآفرینی سبزه میدان خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: با تشکیل کارگروه تخصصیِ بررسی ابعاد مختلف پروژه بازآفرینی شهری سبزه میدان، می توان مشخص کرد هر نهاد، از چه ابعاد و راه هایی می تواند در اجرای طرح مشارکت نماید تا در بهترین شرایط و سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

 

پایان پیام

تصاویر مرتبط