دوشنبه ۱۳۹۰/۰۵/۱۷

به همت شهرداري قزوين صورت گرفت:

جشن بزرگ روز خبرنگار در بزرگترين كاروانسراي درون شهري خاورميانه

با فرا رسيدن 17 مرداد، روز خبرنگار، جشن بزرگي به همين مناسبت با حضور اهالي رسانه در مجموعه فرهنگي، تاريخي سعدالسلطنه- قديمي ترين كاروانسراي درون شهري خاورميانه- با همكاري شهرداري قزوين، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و خانه مطبوعات برگزار شد.

 

نصرتي، شهردار قزوين:
نگاه تخصصي اصحاب رسانه براي بسترسازي فعاليت هاي شهرداري ادامه دار باشد
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، در اين مراسم كه با حضور 400 تن از اصحاب رسانه، مديران و معاونان شهردار، شفيعيها مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي، تقوي مديركل امور مالياتي استان، و صابري معاون سياسي و امنيتي استاندار برگزار شد، مسعود نصرتي شهردار قزوين با اشاره به همكاري رسانه ها با شهرداري در سال گذشته و تلاش براي افزايش سرعت و تسهيل در امورات شهروندان گفت: بودجه‌اي كه در سال 90 براي شهر قزوين به تصويب شورا رسيده 375 ميليارد تومان است كه از رشد بسيار بالايي برخوردار بوده است.
نصرتي افزود: اميدواريم نگاه تخصصي از سوي اصحاب رسانه ادامه‌دار باشد و نقاط ضعف شهرداري با ادبيات مناسب به مجموعه مديريت شهري تذكر داده شود و نقاط قوت نيز پررنگ‌تر شود.
وي با بيان اين كه با تمام ناملايمات اقتصادي حاكم بر شهرداريها در شهر قزوين شاهد افزايش بودجه بوده و در حالي كه حتي برخي كلان شهرها در پرداخت امور جاري خود مشكل دارند ولي با اتحاد و همدلي در داخل و بيرون شهرداري اين بودجه برنامه‌ريزي شده است.
اين مقام مسئول با اظهار اينكه در يك اقدام خلاقانه و ابتكاري در شهر قزوين در كنار چند شهر ديگر كشور، برنامه‌هاي سرمايه‌گذاري صورت گرفته كه براي سال 90 در سقف 400 ميليارد تومان در قالب بخش خصوصي و جذب سرمايه‌گذار را داريم كه ايجاد تحول در شهر را به دنبال دارد، افزود: تمام پروژه‌هاي عمراني كه در سطح شهر در حال اجراست و اصحاب رسانه در اطلاع‌رساني نسبت به آن به خوبي عمل كردند بر اساس برنامه زماني تعريف شده در حال تحقق است و شايد براي نخستين بار است كه برنامه‌هاي عمراني ما بدون انحراف از تعريف‌هاي انجام شده در قراردادها در حال اجراست.
وي با بيان اينكه آغاز پروژه‌هايي كه اتحاد و محيط امن اجتماعي به دست خبرنگاران و اصحاب رسانه براي آن پروژه صورت نگيرد كار را براي مديريت شهري سخت و دشوار مي‌كند، ادامه داد: اجراي چند تقاطع غيرهمسطح به صورت همزمان در سطح شهر، 11 برج مسكوني 17 طبقه شامل يك‌هزار و 700 واحد، ساخت برج‌هاي تجاري و مسكوني، ايجاد چند پارك، بازسازي سعدالسلطنه بزرگ ترين كاروانسراي درون‌شهري در خاورميانه با سه هكتار وسعت اقدامات بي‌نظيري است كه با اتحاد و همدلي در يك بستر امني در حال اجراست.
شهردار قزوين با اشاره به حمايت استاندار و نمايندگان مجلس از شهرداري توضيح داد: در برنامه ميان‌مدت دو تا سه ساله ما شاهد تمام برنامه چشم‌انداز خواهيم بود و ان‌شاءالله ظرف اين برنامه ميان‌مدت در راستاي جذب گردشگر، فضاهاي مكمل و تاريخي و همچنين چند هتل و فضاهاي تجاري ما آماده مي‌شود.
نصرتي با بيان اينكه بوستان باراجين كه در سفر دوم هيئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگري معرفي شده نيز در كنار آثار تاريخي قرار مي‌گيرد، عنوان كرد: همچنين در مناطق ديگر نمونه گردشگري الموت، زرشك و كامان نيز اقداماتي در حال انجام است كه به جذب گردشگر كمك مي‌كند.
شهردار قزوين در پايان از برگزاركنندگان اين مراسم و تعامل رسانه‌ها با مجموعه مديريت شهري تقدير و تشكر كرد.
 
وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي- ورزشي شهرداري:
همراهي رسانه ها با مديريت شهري رسيدن به نقطه مطلوب شهرنشيني را تسريع مي كند
همراهي رسانه ها با مديريت شهري رسيدن به نقطه مطلوب شهرنشيني و فرهنگسازي در اين زمينه را تسريع مي كند.
سعيد وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي- ورزشي شهرداري قزوين با اعلام خبر فوق افزود: تا سال هاي گذشته نسبت شهرنشيني به روستانشيني 70به 30 (به نفع روستاها) بود درحالي كه امروز اين رقم به 30به 70 و گاها به 20به 80 به نفع شهرها تغيير يافته است.
وزيري نژاد، با بيان اينكه مديريت شهري به قلم هاي توانمند روزنامه نگاران و خبرنگاران نيازمند است، رسانه را مهم ترين وسيله براي دستيابي به اهداف مديريت شهري دانست و گفت: مديريت شهري معتقد است اگر شما اصحاب رسانه كه اصحاب درد هستيد و از نزديك از دردها و مشكلات جامعه آگاهي داريد همراه شويد فاصله رسيدن به نقطه مطلوب براي شهر تسهيل و تسريع مي شود.
شفيعيها، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين:
خبرنگار نبايد از حريم بي طرفي خارج شود
از نكاتي كه در كار رسانه‌اي و از منظر روزنامه‌نگاري اسلامي بسيار مهم است، تهذيب رسانه‌اي است كه مانع سياه‌نمايي و اغراق مي‌شود.
محمدحسين شفيعيها، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين با بيان اينكه اساس موفقيت هر انساني در دست يافتن به اطلاعات موثق، قابل اطمينان و تحليل صحيح است و اگر انسان اطلاعات موثقي نداشته باشد در تحليل‌ها آسيب مي‌بيند، گفت: جلودار دست يافتن به اطلاعات درست و موثق خبرنگاران هستند بنابراين جايگاه خبرنگاري، جايگاه ارزشمند و قابل توجهي است و اگر نتوانيم نسبت به واقعيت‌هايي كه رخ مي‌دهد، اطلاعات درستي كسب كنيم در تحليل‌ها دچار مشكل مي‌شويم بنابراين از اين‌رو كار خبرنگاري حساس است.
شفيعيها با اشاره به لزوم بي طرف بودن خبرنگار افزود: از ويژگي‌هاي برجسته خبرنگار شأن بي‌طرفي اوست، خبرنگار در اين كسوت بايد مواظبت بر اين امر داشته باشد چراكه در تحليل‌ها مي‌تواند به يك نگاه درست دست يابد ولي اگر از حريم بي طرفي خارج شود قطع يقين اعتماد مردم را از دست مي‌دهد.
وي با اظهار اينكه خبرنگاران انتقال دهنده خواسته‌هاي مردم به مسئولان و عملكرد مسئولان در راستاي خدمت به مردم هستند، تصريح كرد: براي جايگاه خبرنگار هيچ مصيبتي بالاتر از اين نيست كه اعتماد مردم سلب شود چراكه مردم خبرنگار را چشم و گوش خود تلقي كرده و در نگاه مسئولان اجرايي نيز خبرنگاران چشم و گوش آنها هستند و اين جايگاه ويژه است.
اين مقام مسئول با اشاره به لزوم توجه به گفتمان و ادبيات جديد در حوزه كار رسانه و خبرنگاري توضيح داد: در روزنامه‌نگاري اسلامي بايد جدا از نقل حوادث به تحليل حوادث پرداخته و با تحليل درست، مردم و جامعه را به مسير صحيح هدايت كنيم،‌ ديگر گفتمان جديدي كه بايد مورد توجه قرار گيرد افزايش سطح سواد رسانه‌اي مردم است كه بر عهده جامعه خبرنگاري و روزنامه‌نگاري است.
 
علي‌محمدي، رئيس خانه مطبوعات استان قزوين:
آثار 100 سال اخير در موزه مطبوعات قزوين نمايش داده مي شود
در موزه مطبوعات قزوين آثار 100 سال اخير جمع‌آوري شده و به نمايش گذاشته مي‌شود.
در ادامه، علي علي‌محمدي، رئيس خانه مطبوعات استان قزوين با تقدير از همكاري شورا و شهرداري با خانه مطبوعات استان گفت: اعضاي شوراي شهر و شهداري تعامل خوبي با اعضاي خانه مطبوعات دارند و در بسياري از مسائل ما را همراهي مي‌كنند كه اين مراسم نيز امسال به صورت مشترك برگزار شده است.
علي‌محمدي با بيان اينكه به اعتقاد بسياري از محققان علوم ارتباطات، آينده متعلق به رسانه‌هاست كه در اين ميان رسانه‌هاي محلي و استاني از امتياز بيشتري برخوردار هستند، ادامه داد: رسانه‌هاي محلي ميتوانند فرهنگ‌هاي گذشته را به آينده و حال ارتباط دهند البته در اين ارتباط تفاوت‌هايي بين رسانه‌هاي محلي وجود دارد به طوري كه برخي به دنبال مخاطب‌يابي، عده‌اي به دنبال مشتري‌مداري و عده‌اي نيز به دنبال تجارت و تبليغات هستند كه نقاط مشتركي نيز دارند.
وي با اظهار اينكه همان ميزان كه مسئولان امور شهري وظيفه دارند كه به شهروندان در زمينه‌هاي مختلف خدمات ارائه كنند، رسانه‌ها نيز به همان ميزان وظيفه دارند كه در اين ارتباط فرهنگ‌سازي كنند، عنوان كرد: آنجا كه مديران تحول‌گرا توانمنديهايي دارند و كارهاي بزرگي انجام مي‌دهند بايد رسانه‌ها نيز كارهاي آنها را بزرگ جلوه دهند تا دلگرم شده و كارهاي بهتري را ارائه دهند و البته نقاط ضعفي كه وجود دارد را نيز يادآور شوند كه تبديل به نقاط قوت شود.
اين مسئول ضمن درخواست از شهردار قزوين براي اختصاص فضايي مناسب براي ختانه مطبوعات استان، ادامه داد: باتوجه به مسئوليت بزرگي كه در خصوص راه‌اندازي موزه مطبوعات بر دوش ما گذاشته شده است و اين موزه موثر در جذب گردشگر است و آثار 100 سال اخير جمع‌آوري و به نمايش گذاشته مي‌شود بنابراين ساختمان قابل توجه و در خور گروه فرهيخته رسانه در اختيار اين مجموعه قرار گيرد.
وي همچنين در پايان با اشاره به بيماري يكي از خبرنگاران و عدم حضور وي در اين مراسم گفت: علي رضايي‌پور يكي از همكاران ما كه در سال‌هاي گذشته در كنار ما در اين مراسم بود امسال به دليل بيماري حضور ندارد كه همكاران براي سلامتي ايشان به ويژه در شب‌هاي قدر دعا كنند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط