یکشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۲۰

طاهرخانی:

اجرای پروژه‌های بافت تاریخی، نیازمند دقت و سرعت است

سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوين، گفت: پروژه‌های قابل توجهی در بافت تاریخی قزوین در دست اقدام و قابل برنامه‌ریزی است که نیازمند دقت و سرعت در اجرا است تا فضای جذاب و مناسبی به ویژه در هسته مرکزی شهر برای حضور شهروندان و بازدید گردشگران فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوين؛ طاهرخانی ضمن بازدید از برخی پروژه‌های این سازمان از جمله حمام‌های تاریخی‌ بلور، حاج میرحسن و رضوی، مجموعه تاریخی سعدالسلطنه و پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی(ره) گفت: ظرفیت‌های قابل توجهی در بافت تاریخی و مرکزی شهر مینودری وجود دارد که از طریق نوسازی، بهسازی و بازسازی آن ها می‌توان پتانسیل گردشگری شهر را ارتقا داد.

وی تصریح کرد: با توجه به نظرات اعضای شورای اسلامی شهر، پیشنهاد می‌شود فضای حمام‌های تاریخی بلور در محله آخوند و حاج میرحسن در محله دیمج به عنوان جاذبه گردشگری در نوروز پیش‌رو جهت بازدید مسافران آماده شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: باتوجه به بافت پیرامونی حمام بلور، شایسته است ساماندهی محله آخوند در زمینه بدنه‌سازی و کفسازی نیز مدنظر سازمان نوسازی و بهسازی قرار گیرد تا این حمام به عنوان یک فضای همگون با زمینه به حیات خود ادامه دهد.

شهردار قزوین طی بازدید از مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه ضمن اشاره به جذابیت‌های این فضا برای گردشگران گفت: در فرآیند تجهیز و بهره‌برداری حیاط قهرمانی تسریع لازم صورت پذیرد و اجرای فضای کارگاهی شبستان سعدیه برای فعالیت صنعت‌گران هنرهای دستی به اتمام برسد. همچنین جهت توسعه گردشگری در مجموعه سعدالسلطنه روند انتخاب سرمایه‌گذار و بهره‌بردار حمام تاریخی رضوی با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از این بازدید میدانی بر تسریع در اجرای پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) جهت افزایش کیفیت فضای شهری این بخش از هسته مرکزی وتسریع در انتخاب پیمانکار طرح بازآفرینی محدوده مرکزی سبزه‌میدان تأکید کرد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط