شنبه ۱۳۹۸/۱۱/۱۲

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین:

فاز نخست عملیات ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) تا 15 اسفند امسال به پایان می رسد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: عملیات اجرایی ساماندهی خیابان امام خمینی‌(ره) از اول بهمن ماه امسال آغاز شده است.

آرش رشوند آوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری مهر در استان قزوین درباره ماهیت شکل گیری پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) اظهار داشت: پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) یکی از زیر پروژه های محور گردشگری تاریخی و فرهنگی شهر قزوین است که از دروازه درب کوشک آغاز و تا امامزاده حسین (ع) قزوین ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه سازمانی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین به ویژه در برنامه پنج ساله تا سال ۱۴۰۰ حول همین محور طراحی شده است، عنوان کرد: در پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) قزوین اولویت هایی وجود دارد که سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین براساس همین اولویت ها اقدام خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با اشاره به اولویت های پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: اولویت پروژه خیابان امام خمینی (ره) تعریض پیاده رو، انسان محور بودن و توجه ویژه به عابران پیاده به خصوص سالمندان، کم توانان جسمی و کودکان است.

رشوند بیان کرد: این پروژه در دو فاز برنامه ریزی شده است که فاز یکم آن که شامل پیاده روی شمالی می شود امسال و فاز دوم آن که شامل پیاده روی جنوبی می شود در سال بعد عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به چگونگی طراحی تعریض پیاده روی خیابان امام خمینی (ره) تصریح کرد: براساس این پروژه پیاده رو ها به سه قسمت تقسیم شده اند که قسمت نخست، مسیری است که در آن کسبه وجود دارند و مردم  از آنجا عبور و در صورت تمایل خرید می کنند.

 مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین افزود: در قسمت دوم پیاده رو فضای سبز، مبلمان شهری و نورپردازی طراحی شده است که سبب بهبود سیمای شهری و محلی برای استراحت موقت شهروندان و گردشگران است.

رشوند گفت: قسمت سوم هم مسیری است که عابران پیاده می تواند بدون مزاحمت و با سرعت بیشتری به سمت بازار و یا سبزه میدان تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه امور مربوط به ترافیک را مختل نمی کند، عنوان کرد: در این پروژه تنها قسمت پارک حاشیه اتومبیل ها حذف و خودروها به سمت پارکینگ های عمومی هدایت می شوند.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه برای پروژه سبزه میدان، امام خمینی (ره) و عبیدزاکانی دفتر تسهلیگری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: پس از اجرای پروژه سبزه میدان کسبه از شهردار قزوین درخواست تعریض پیاده رو خیابان امام خمینی (ره) مانند سبزه میدان را داشتند که همین درخواست سبب شد که پروژه امام خمینی (ره) در اولویت اول برنامه های این سازمان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در راستای همین درخواست جلسه ای با حضور کسبه و معتمدان منطقه و نمایندگان دستگاه های ذیربط برگزار شد که در ابتدا گلایه هایی مطرح شد ولی در نهایت یک رضایت نسبی به وجود آمد و حتی آنها اعلام کردند که در بدنه سازی پروژه هم با سازمان مشارکت خواهند کرد.

پروژه خیابان امام خمینی (ره) خدمات دستگاه های خدمات رسان را به روز کرد

رشوند گفت: پس از جلسه با معتمدان مکاتبه ای با دستگاه های مختلف مبنی بر عدم مجوز حفاری تا 10 سال آینده شد که پیرو این مکاتبه برخی از دستگاه های خدمات رسان خدمات خود را به روز کردند.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین تصریح کرد: در همین زمینه اداره آب و فاضلاب استان قزوین پس از گذشت 30 سال شبکه و انشعاب خود را اصلاح کرد که این اتفاق سبب برطرف شدن مشکلاتی از جمله فشار آب و هدر رفت آب از  لوله های آب و فاضلاب شد.

وی عنوان کرد: اداره برق استان قزوین هم براساس همین مکاتبه بعد از 50 سال کابلهای برق شبکه خود را تعویض و هفت رشته کابل جایگزین و سه پست خیابان سعدی، نادری و بازار خود را تقویت کرد.

رشوند با اشاره به اینکه براساس این پروژه دفع آب های سطحی هم انجام می شود، خاطرنشان کرد: از اول بهمن ماه امسال عملیات ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) قزوین با خاکبرداری و تسطیح آغاز شده و در ادامه عملیات تعریض پیاده رو، نصب جدول، بتن ریزی و بسترسازی برای همسطح کردن فضا انجام می شود تا بدین وسیله بتوانیم براساس قولی که به شهردار داده ایم تا 15 اسفند ماه این پروژه را به یک مرحله مناسب رسانده و ادامه پروژه را در سال بعد ادامه دهیم.

فاز نخست پروژه ساماندهی امام خمینی (ره) 15 اسفند به اتمام می رسد

 

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال نمی خواهیم مانع کسب و کار و ایجاد شلوغی در خیابان امام خمینی (ره) شویم، گفت: تا 15 اسفند یک فضای تمیز و مناسب  با نورپردازی بهتر ایجاد می شود تا مردم در خریدهای شب عید و مناسبت های مختلف با مشکلی روبه رو نشوند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در موضوعات ترافیکی  مشکلی را به وجود نمی آورد و براساس طرح جامع ترافیکی انجام می شود، افزود: امیدواریم با حمایت حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین و پلیس راهور مشکلی پیش نیاید و از همین جا مردم را هم دعوت به استفاده از خدمات عمومی می کنیم تا کاهش ترافیک را شاهد باشیم.

رشوند عنوان کرد: سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری قزوین هم در این رابطه خدمات ویژه ای را در زمینه گردشگری این فضا طراحی کرده اند که امیدواریم مورد استقبال مردم قرار گیرد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: امیدواریم که بتوانیم خدمات خوبی را انجام داده تا بدین وسیله رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته باشد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط