پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۲۶

رشوند آوه:

پوشش گیاهی پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان بررسی شد

آرش رشوند‌آوه، مدیرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين، گفت: در جلسه مشترکی با مدیرعامل و کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین و با حضور تیم‌های طراحی و اجرای پروژه بازآفرینی محدوده سبزه‌میدان، موضوعات مربوط به فضای سبز و پوشش گیاهی این پروژه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ رشوند‌آوه گفت: در این نشست، موضوعات مختلفی شامل طرح کاشت درختان، گل‌ها و گیاهان در سبزه‌میدان، نحوه آبیاری درختان و پوشش گیاهی و تعیین حجم مخزن ذخیره آب جهت آبیاری فضای سبز پروژه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: جانمایی اتاق تاسیسات جهت قرار گرفتن تجهیزات مربوط به مدیریت فواره‌ها، سیستم آبیاری هوشمند و فیلترهای شنی آب، مکان‌یابی جهت احداث یا نصب مخزن ذخیره آب، نحوه انتقال آب خام به محدوده سبزه‌میدان و... از جمله موضوعات دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری از ابتدای پروسه طراحی و اجرای فازهای مختلف پروژه بازآفرینی محدوده سبزه میدان ( به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی) در کنار سازمان نوسازي و بهسازي بوده و مشورت‌ها و کمک‌های شایانی جهت ارتقای کیفی این فضای شهری به عنوان بخشی از یک باغ ایرانی ارائه داده است.

وی ادامه داد: با توجه به راهبردهای ارائه شده در طراحی فضای میانی سبزه‌میدان به عنوان فاز پیش‌روی این پروژه، قرار است سطح فضای سبز و پوشش گیاهی جهت افزایش آسایش اقلیمی، جذابیت و سرزندگی فضا، کاهش آلودگی‌های محیطی، ارتقای سیما و منظر شهری و...، افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: مطالعات تاریخی و کارشناسی قابل توجهی با مشارکت سازمان پارک‌ها جهت تعیین گونه‌های قابل کاشت در سبزه‌میدان صورت گرفته است تا هویت و اصالت این فضای تاریخی در قلب شهر قزوین حفظ شود.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط