سه‌شنبه ۱۳۸۹/۱۲/۰۳

خزائلي، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين:

پيام شهر نسبت به تقويت رويکرد انتقادي خود اقدام کند

يکي از محاسن پيام شهر اين است که همه صفحات آن خواندني است و مخاطب از کنار هيچ يک از آنها بي تفاوت عبور نمي کند.

 

عليرضا خزائلي، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين با بيان اين مطلب در تشريح ديدگاه خود نسبت به رويکرد پيام شهر، اظهار داشت: مطالب اين نشريه از نظر کيفيت محتوا و مضمون در سطح قابل قبولي قرار دارد و شخصاً همه مطالب آن را مطالعه مي کنم.
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين ادامه داد: دسترسي آسان نيز از ديگر ويژگي هاي پيام شهر است، به گونه اي که بنده هر کجا که مراجعه مي کنم وجود نسخه هايي از پيام شهر در آنجا هستم که اين امر نشانگر اشراف پيام شهر به نيازهاي مخاطبان و منطبق نمودن رويکرد خود با ذايقه آنها است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با تاکيد بر اصل مخاطب محوري در رويکرد رسانه ها از پرداختن به ديدگاه هاي متقابل شهروندان و مسوولان به عنوان امري اجتناب ناپذير و لازمه بقاي رسانه ها در ميان مردم ياد و خاطرنشان کرد: بُعد انتقادي پيام شهر نسبت به طرح ها، برنامه ها و اقدامات شهرداري کمرنگ است و از آنجايي که هر چه قدر نقد سازنده و منصفانه از فعاليت يک مجموعه اي بيشتر باشد، بالندگي و پويايي آن مجموعه نيز افزايش مي يابد، به نظر مي رسد بهتر باشد پيام شهر نسبت به تقويت اين بعد خود تدابير لازم را بينديشد.
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري قزوين يادآور شد: البته اين موضوع را نيز نبايد ناديده گرفت که اين نگاه انتقادي بايد دوسويه باشد؛ يعني يک کفه ترازو را مردم و کفه ديگر را شهروندان تشکيل بدهند و پيام شهر با رعايت انصاف و فارغ از داوري و قضاوت ناقل دغدغه هاي متقابل اين دو طيف به يکديگر باشد.
خزايلي اظهار داشت: در مجموع پيام شهر را در مقايسه با ساير رسانه هاي مکتوب استان پيشرو مي دانم و معتقدم تنوع موضوعات و چگونگي پردازش آنها بارزترين وجه تمايز اين نشريه با ساير نشريات محلي مي باشد.
خزايلي همچنين با بيان اين مطلب که پيام شهر در هر برهه از فعاليت خود با فرازها و نشيب هاي خاص خود مواجه بوده است، افزود: تثبيت روند فعاليت و نوع نگاه اين رسانه به موضوعات و مسايل مختلف ضروري است؛ چرا که باعث ايجاد و تقويت ارتباط آن با مخاطبان مي گردد.
وي در پايان، اقدام اين رسانه را در راستاي انتشار اخبار تاريخي با توجه به قدمت و پيشينه شهر قزوين، نقطه قوت آن دانست و پيشنهاد کرد؛ براي تحکيم اين رويکرد که خلا آن در ديگر نشريات استان نيز احساس مي شود و نگاهي منحصر به فرد به مقوله تاريخ و هويت قزوين قلمداد مي گردد، سرفصل ها و عناوين متنوع ديگري نيز ايجاد و اجرايي شود تا از اين طريق بار علمي شهروندان را نسبت به محل تولد و زندگي شان افزايش دهد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط