چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۹/۰۶

پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور:

سعدالسلطنه، مناسب‌ترین فضا جهت راه‌اندازی خانه گفتمان قزوین است

در بازدید یک روزه سیّد محمد پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های بازآفرینی شهر قزوین و مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، با اعلام آمادگی شهرداری مبنی بر تأسیس خانه گفتمان قزوین در این مجموعه فرهنگی موافقت شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ آرش رشوند آوه، مدیر عامل این سازمان، در نشستی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار قزوین و معاون عمرانی وی، مدیرکل راه‌ وشهرسازی استان، سرپرست شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر و مدیران ارشد استانی و شهری قزوین، به معرفی پروژه‌های بازآفرینی شهرداری قزوین در حیطه وظایف سازمان نوسازی پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش با توجه به سبقه تاریخی و هویتی محدوده سبزه‌میدان و دولتخانه صفوی گفت: با توجه به پتانسیل‌های این محدوده به عنوان قلب اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قزوین، پروژه بازآفرینی شهری با هدف توسعه گردشگری در این بخش از شهر در دست انجام است.

رشوند آوه افزود: پس از عملیات اجرایی کفسازی مسیرهای شمال و جنوب سبزه‌میدان، اولین پیاده‌راه فرهنگی اجتماعی قزوین در شمال دولتخانه افتتاح شده و خوشبختانه مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است. در حال حاضر برنامه‌ها و رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی از طریق نهادهای مختلف مانند سازمان فرهنگی- ورزشی و سازمان زیباسازی و سایر نهادهای فرهنگی در این فضا برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به برگزاری گذر یلدایی در روزهای آغاز فصل زمستان پیش رو اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین بیان کرد: این پروژه بزرگ شهری دارای زیر پروژه‌هایی است که در فرآیند اجرا به تدریج در دست اقدام قرار خواهد گرفت و از جمله آنها می‌توان به بدنه‌سازی پلاک‌ها، راه‌اندازی موزه ارتباطات در ساختمان مخابرات و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: به دنبال این پروژه، طرح ساماندهی بدنه‌ها، کفسازی و مبلمان شهری خیابان امام خمینی(ره) در حال تهیه است تا بتوان به تدریج قطعات پازل محور گردشگری فرهنگی- تاریخی شهر قزوین را تکمیل کرد.

در ادامه این نشست و ضمن بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی کشور از مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدالسلطنه، پیشنهاد راه‌اندازی خانه گفتمان قزوین با هدف برگزاری رویداها و نشست‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، اجتماعی در محل پژوهشکده هنر و موسیقی سعدالسلطنه مطرح شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت: با توجه به تأسیس خانه‌های گفتمان در شهرهایی مانند تهران و گرگان و تجربیات موفق این خانه‌ها در تچمیع نظرات متخصصین حوزه‌های مختلف و ایجاد هم‌افزایی، به نظر می‌رسد قزوین نیز شایستگی برخورداری از چنین فضایی را دارد.

وی اضافه کرد: با توجه محل استقرار و ظرفیت‌های قابل توجه مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدالسلطنه و اصالت و هویت خاص این فضا، به نظر می‌رسد راه‌اندازی خانه گفتمان قزوین در چنین مکانی مناسب و اثرگذار خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ در پایان این بازدید، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در خصوص مساعدت این شرکت جهت تاسیس خانه گفتمان قزوین در مجموعه سعدالسلطنه، اعلام آمادگی کرد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط