چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۸/۰۸

رشوند آوه:

تداوم رویدادهای فرهنگی در شهر، سبب ماندگاری و تأثیرگذاری آن ها است

آرش رشوند‌آوه، مدیرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين، گفت: پیرو تلاش در جهت ثبت محور گردشگری، فرهنگی و تاریخی قزوین با بهره‌گیری از نظرات و ایده‌های متخصصین شهری، جلسه هم‌اندیشی با بهنام صدیقی، از مدرسین برجسته عکاسی مستند و اجتماعی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ رشوند‌آوه گفت: با توجه به حضور صدیقی به عنوان یکی از داوران دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین، در ابتدای این نشست، ابعاد مختلف برگزاری این جشنواره مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ایجاد و ثبت برند در گردشگری قزوین در ابعاد مختلف مانند نوسازی و بهسازی بناها و فضاهای واجد ارزش تاریخی، بازآفرینی شهری، برگزاری رویدادهای مرتبط با گردشگری و... در حال انجام و پیگیری است؛ اما آنچه سبب تأثیرگذاری این تلاش‌ها می‌شود، تداوم فعالیت‌ها است.

بهنام صدیقی نیز در این نشست گفت: جشنواره‌های عکاسی که به صورت مستمر در ایران برگزار شده‌، تأثیر ویژه‌ای در حوزه گردشگری داشته است که از جمله آن ها می‌توان به جشنواره‌های فیروزه در تبریز و خانه‌دوست در مشهد اشاره کرد که علاوه بر جذب گردشگران در زمان برگزاری رویدادها، زمینه پذیرش شهروندان جهت حضور مسافران را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: چاپ کتاب در جشنواره‌های عکاسی، علاوه بر مستندنگاری این رویداد، به تولید محتوا در زمینه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی کمک می‌کند. البته تهیه محتوا و چاپ کتاب رویدادها، به حمایت نیاز دارد تا تأثیرگذاری ویژه‌ای داشته باشد و خود یک ابزار تبلیغاتی برای آن رویداد و شهر برگزارکننده باشد.

صدیقی با بیان اینکه هنرمندان، ایده‌های جذابی در برگزاری رویدادهای مختلف مانند جشنواره‌های عکاسی دارند گفت: می‌توان از این ایده‌ها در قزوین برای ایجاد تنوع و جذابیت در برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی بهره گرفت؛ زیرا به لحاظ اجتماعی، قزوین شهر کهن‌تری نسبت به شهرهایی مانند اصفهان است.

وی اضافه کرد: موضوع مهم دیگر، تداوم برنامه‌های مربوط به رویدادها در فاصله زمانی برگزاری هر دوره است تا علاوه بر تولید محتوا، شهر در راستای اهداف و سیاست‌های آن رویداد به فعالیت خود به شکلی پویا ادامه دهد.

این مدرس دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: از ظرفیت هنرمندان می‌توان جهت تعریف و برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی در مسیر گردشگری فرهنگی- تاریخی قزوین بهره‌مند شد تا علاوه بر جذب گروه‌های مختلف توریست به این شهر و آشنایی آنان با جذابیت‌های محور گردشگری، این مسیر در ذهن شهروندان نیز ماندگار شود.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط