شنبه ۱۳۹۲/۰۲/۲۱

خزائلي، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين:

80 درصد از فضاي مجموعه تاريخي سعدالسلطنه قزوين بازسازي شده است

پروژه مرمت و بهسازي مجموعه ارزشمند سعدالسلطنه قزوين در 2 فاز حياط بهشتيان و حياط نگارالسلطنه به حول و قوه الهي به مرحله افتتاح و بهره برداري رسيد.

 

 

مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: سراي بهشتيان بااعتبار 18 ميليارد ريال طي 11 ماه ، سراي نگارالسلطنه با اعتبار 11ميليارد ريال با طي 12ماه ، حياط سعدالسلطنه با اعتبار 4/35 ميليارد ريال طي 12 ماه از فضاهاي مجموعه سعدالسلطنه مرمت وبازسازي شده است.
عليرضا خزائلي در مراسم بهره برداري از مرمت و بهسازي فضاهاي جديد سعدالسلطنه با بيان اينکه طي يازده ماه گذشته 663 هزارنفر ساعت براي مرمت وبهسازي اين مجموعه زمان صرف شده است ، بيان کرد : تا کنون از زمان آغاز مرمت وبهسازي اين مجموعه با ارزش 18 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است .
خزائلي بيان کرد : در حال حاضر 80 درصد از فضاي مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه مرمت وبازسازي شده است که تا پايان سال جاري اين پروژه به اتمام خواهد رسيد.
اين مسوول اضافه کرد : تا کنون 8 مجموعه از 10 مجموعه فضاهاي سعدالسلطنه مرمت و بازسازي شده است که اميدواريم در سال جاري اين مجموعه به طور کامل مرمت وبازسازي شود .
وي در پايان شهري زنده ، جامع ، پايدار و خلاق را براي فرزندان اين آب و خاک آرزو کرد.
پروژه مرمت وب هسازي مجموعه ارزشمند تاريخي سعدالسلطنه در 2 فاز حياط بهشتيان و حياط نگارالسلطنه به حول و قوه الهي و با حضور تلاش هاي بي شائبه ي طيف وسيعي از خدمتگزاران صديق جمهوري اسلامي ايران و با حضور جمعي از مقامات و مديران عالي رتبه شهري ، استاني و کشوري با داشتن استانداردهاي کمي وکيفي مطلوب به مرحله افتتاح و بهره برداري رسيد .
اين تلاش هاي شبانه روزي در فراهم آوردن بستري معقول ، منطقي و انساني براي حفاظت از ميراث ارزشمند فرهنگي ما ميسر نمي گشت مگر با راهنمايي هاي روشنگرانه: اساتيد –مشاوران مراکز علمي بالاخص دانشگاه علم وصنعت- پشتيباني هاي سخاوتمندانه: استانداري قزوين –شوراي اسلامي شهر قزوين -سازمان راه و شهرسازي استان قزوين - همراهي ومديريت هوشمندانه :شهرداري قزوين – سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان –صندوق حفظ و احياء و بهره برداري از اماکن تاريخي کشور – صبرو بردباري و مشارکت شهروندان فهيم و در نهايت سپاس و تشکر ويژه خود را به خانواده هميشه همراه و دلسوز سازمان نوسازي وبهسازي شهر قزوين ، کليه کارشناسان ، استادکاران و کليه کساني که تمام همت وتوان خود را در پيشبرد و اجراي مطلوب پروژه مرمت و حيات بخشي اين بناي تاريخي به عرصه نمايش گذاشتند ، تقديم داشتند .

 

تصاویر مرتبط