دوشنبه ۱۳۹۲/۰۱/۲۶

خزائلي، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين:

شهرداري قزوين اقدام به خريد قطعه‌اي از پرده خانه خدا با قدمت تاريخي 250سال كرد

شهرداري قزوين در راستاي رونق گردشگري شهر قزوين اقدام به خريد قطعه‌اي از پرده خانه خدا با قدمت تاريخي 250سال كرد.

 

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: شهرداري قزوين در راستاي رونق گردشگري شهر قزوين اقدام به خريد قطعه‌اي از پرده خانه خدا كه اصالت و قدمت تاريخي اين قطعه توسط کارشناسان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و اداره کل دادگستري 250 سال برآورد شده است، كرد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ علي رضا خزائلي با بيان اينكه اين قطعه از پرده خانه خدا به صورت نواري شش در يك متر است، افزود: شرايط نگهداري از اين پرده حساسيت ويژه‌اي دارد که بر اين اساس بايد به صورت مطلوبي از اين پرده با ارزش معنوي نگهداري کرد.
وي با اشاره به اينکه قطعه‌اي از پرده خانه خدا که ارزش معنوي و مالي بالايي دارد، بيان كرد: متن نوشته شده اين قطعه از پرده خانه خدا مربوط به آيات 97 و 98 سوره آل عمران است كه متعلق به اواخر قرن 12 هجري قمري در دوره زنديه و اوايل قرن 13 هجري قمري در دوره قاجاريه مي‌باشد.
وي با بيان اينكه اين اثر توسط كارشناسان كشور مرمت خواهد شد، تصريح كرد: اين اثر بعد از مرمت در وضعيت مناسب در قالب قاب در محلي كه تصميم گيري خواهد شد نصب مي‌شود.
خزائلي افزود: نگه‌داري اين اثر در جذب گردشگر به شهر قزوين نقش مهمي خواهد داشت چراكه اين اثر باارزش نمونه‌اش فقط در 4 موزه دنيا وجود دارد.
اين مسوول با بيان اينكه يكي از هنرمندان قزويني اين اثر را به شهرداري قزوين معرفي كرده است، بيان كرد: اين قطعه از پرده خانه خدا احتمالا توسط خود هنرمندان ايراني سوزن دوزي و گلابتون دوزي با طلا با خط قرآن نويسي عثماني شده است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط