پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۲۷

رشوند آوه:

موزه ملت، ثبت میراث فرهنگی شد.

با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در قزوین، موزه هدایای علی‌اکبر صالحی با عنوان موزه ملت، به ثبت میراث فرهنگی رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین؛ آرش رشوند آوه، مدیرعامل این سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: موزه هدایای رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، با سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین و به مساحت ۶۶۰ متر مربع در شبستان حیاط شترخان مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این موزه، هدایای دریافتی صالحی در زمان حضور در وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی از سران ۱۵۰ کشور، به نمایش گذاشته شده است. همچنین در این مجموعه، بیش از ۴۰۰ شیء نفیس شامل صنایع دستی، سکه، نقاشی، تابلو فرش، بشقاب، مجسمه، گلدان و... در معرض دید عموم قرار دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین بیان کرد: شهرداری قزوین نگاه ویژه‌ای به حوزه گردشگری و معرفی پتانسیل‌های این شهر برای جذب مسافران داخلی و خارجی از طرق مختلف مانند مرمت و احیای بناهای تاریخی، برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری و... دارد که نمونه این امر با همراهی دکتر صالحی در قالب راه‌اندازی موزه ملت به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور ضمن حضور در قزوین، از بخش‌های مختلف مجموعه تاریخی سعدالسلطنه بازدید به عمل آورد و با تعدادی از هنرمندان در زمینه خوشنویسی، موج‌بافی و مجسمه‌سازی به گفتگو پرداخت.

رشوند آوه در بخش دیگری از سخنانش به نقل از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در تلاش برای ثبت جهانی کاروانسراهای ایران هستیم که مجموعه سعدالسلطنه نیز یکی از آنها محسوب می‌شود و ثبت جهانی آن می‌تواند گامی موثر در معرفی هر چه شایسته‌تر این فضای تاریخی به گردشگران باشد.

این مقام مسئول در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با ثبت جهانی مجموعه تاریخی سعدالسلطنه و راه‌اندازی بازار جهانی صنایع دستی در این فضا، بتوان برگ زرینی در رونق صنعت گردشگری کهن‌شهر قزوین رقم زد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط