دوشنبه ۱۳۹۱/۱۲/۰۷

پيشرفت 60 درصدي تهيه طرح آمفي تاتر سعدالسلطنه

تهيه طرح آمفي تاتر سعدالسلطنه با پيشرفت 60 درصدي در حال انجام است.

از جمله اقدامات سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين در راستاي استفاده بهينه اين مجموعه عظيم پيش بيني آمفي تاتري با مساحت حدود 800 متر مربع در يک طبقه مي باشد .

 

شهر تاريخي قزوين ترکيبي است از بافت ارگانيک برجاي مانده از ادوار پيش و بافت شطرنجي حاصل از توسعه هاي اخير که با وجود گسترش در جهت شمالي شهر ، همچنان بافت ارگانيک خود را حفظ نموده است .
مرکز فرهنگي – تاريخي شهر که مجموعه اي ارزشمند از عناصر تاريخي را در خود جاي داده است از شمال به خيابان امام خميني ، از جنوب به خيابان شهيد انصاري ، از شرق به خيابان هلال احمر و از غرب به خيابان مولوي محدود مي گردد .
در اين ميان مجموعه تاريخي سعد السلطنه با وسعت حدود سه هکتار در حد شمالي هسته تاريخي – فرهنگي شهر قرار گرفته و به عنوان کاملترين و وسيعترين سراي تجاري ايران و يکي از زيباترين عناصر معماري بافت مي باشد . مجموعه سعد السلطنه به طور کلي يک طبقه بوده که حضور بيروني آن اندک و نگاه مجموعه کاملا به دورن است . ورودي اصلي اين مجموعه در شمال آن است که به خيابان امام خميني ( ره )گشوده مي شود .
مقوله عمليات مرمت اين مجموعه عظيم از سال 87 با نظارت و مديريت سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين آغاز گشته که عمليات مرمت در راسته وزير ، حياط نگار السطلنه ، چهار سوق و قيصريه به پايان رسيده و در حال حاضر عمليات مرمت در حياطهاي بهشتيان ، سعد السلطنه و سعديه در دست انجام مي باشد .
از جمله اقدامات سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين در راستاي استفاده بهينه اين مجموعه عظيم پيش بيني آمفي تاتري با مساحت حدود 800 متر مربع در يک طبقه مي باشد که در جنوبي ترين بخش مجموعه ( جنوب حياط قهرماني) و کنار حياط خدماتي در نظر گرفته شده است . اين سالن داراي ظرفيتي حدود 450 نفر بوده و طراحي آن با رعايت کامل اصول معماري ايران و به صورت کاملا منسج و پيوسته در خدمت مجموعه سعد السلطنه خواهد بود .در حال حاضر طرح تهيه شده جهت اين آمفي تاتر ، داراي ميزان پيشرفتي حدود 60 در صد مي باشد . دسترسي سواره او به اين آمفي تاتر از گذر شرق مسجد النبي ( کوچه برق ) خواهد بود . 

 

تصاویر مرتبط