دوشنبه ۱۳۹۸/۰۲/۱۶

رشوند آوه:

دومین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین به پایان رسید

دومین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و نخستین ماراتن عکاسی کشور طی روزهای دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه و با شرکت بیش از ۵۰۰ عکاس از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري قزوين؛ آرش رشوند آوه، مدیرعامل این سازمان و رئیس هیات اجرایی جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین گفت: در جشنواره امسال چهار بخش اصلی (فتوماراتن)، جانبی (معماری)، ویژه (موبایل) و آرشیوی (عکس های قدیمی) مدنظر قرار گرفته بود که به ترتیب در هر بخش، ۱۸۴، ۱۷۰، ۱۳۸ و ۲۳ نفر شرکت کردند.

وی افزود: با توجه به تفاوت نحوه برگزاری ماراتن عکاسی  با سایر بخش‌ها و لزوم حضور فیزیکی افراد در این رویداد و تحویل تصاویر ثبت شده به‌روز و به صورت خام به دبیرخانه جشنواره، در این بخش بیش از هزار و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه تحویل داده شد.

رشوند آوه بیان کرد: هزار و ۲۶۹ اثر در بخش معماری، هزار و ۲۰ اثر در بخش موبایل و ۱۳۸ اثر در بخش عکس‌های قدیمی در پایگاه الکترونیکی جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین بارگذاری شد که برخی از این آثار به دلیل عدم تطابق با فراخوان و قوانین جشنواره از فرآیند داوری حذف گردید.

وی ادامه داد: برای دومین بار در کشور، فرآیند داوری این جشنواره ملی عکس به صورت زنده و در حضور عکاسان شرکت‌کننده برگزار شد که جنبه‌های آموزشی و شفاف‌سازی زیادی در پی داشت و مورد استقبال قابل توجه عکاسان و داوران قرار گرفت.

رئیس هیات اجرایی جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین تصریح کرد: شرکت‌کنندگان این دوره از ۳۱ استان و ۸۱ شهر ثبت نام و آثار خود را ارسال کرده‌اند که نشان‌دهنده اطلاع‌رسانی گسترده این رویداد در سطح ملی و استقبال عکاسان در نقاط مختلف کشور است.

وی اضافه کرد: باتوجه به الزام عکاسان در بخش موبایل، به اشتراک گذاشتن تصاویر ثبت شده با دو هشتگ darolsaltane98 و qazvin در فضای مجازی، بیش از هزار عکس در این بخش با این دو هشتگ منتشر شده که با میانگین بازدید ۲۰۰ بار برای هر عکس، در مجموع تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار بازدید داشته است که گام بزرگی در معرفی قزوین و ظرفیت‌های گردشگری آن محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه این رویداد ملی روز ۲۰ خرداد برگزار خواهد شد.

تصاویر مرتبط