یکشنبه ۱۳۹۷/۱۲/۲۶

رشوند آوه:

اولین پیاده‌راه قزوین در مسیر جنوبی سبزه میدان افتتاح شد

آرش رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین در مراسم افتتاح پروژه‌های این سازمان به مناسب روز شهردار بیان کرد: اولین پیاده‌راه شهر قزوین، به عنوان یکی از زیر پروژه‌های طرح بازآفرینی محدوده سبزه میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی طراحی و اجرا شده است.

رشوند آوه ضمن اعلام این خبر گفت: در پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان، از آذر ماه سال ۹۶ تا کنون، بیش از ۱۲۰ جلسه داخلی، فنی و ستادی با مشارکت بیش از ۵۰ نفر در بخش‌های دولتی و غیر دولتی و در قالب ۵ هزار نفر- ساغت فعالیت جلسه‌ای برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری این جلسات و مطالعات صورت گرفته، منجر به تولید بیش از ۴۰۰ نقشه پایه با تلاش ۱۸ نفر کارشناس و کارشناس‌ارشد به صورت ثابت در قالب ۲۰ هزار نفر- ساعت فعالیت تخصصی، مطالعاتی و فنی در گروه‌های هفت‌گانه و زیر نظر مشاور راهبردی طرح شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به وسعت بیش از ۳ هکتاری این  پروژه و ابعاد مختلف تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، گردشگری، ترافیکی، مرمت و احیا، سیما و منظر شهری و موقعیت خاص پروژه در مرکز بافت تاریخی شهر، پروژه به یک پروسه (فرآیند) تبدیل شده که شامل ۱۶ زیر پروژه می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ویژه پروژه طراحی و ساماندهی محدوده سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی در سطوح شهری، استانی و ملی، این طرح به عنوان یک پروژه‌ بازآفرینی شهری و با همراهی و پیگیری‌های شهردار، مدیر کل راه‌ و شهرسازی استان، معاون عمرانی و امور هماهنگی استاندار، فرماندار، وزیر راه ‌و شهرسازی وقت و معاونین ایشان، در ستادهای بازآفرینی شهرستان، استان و کشور مطرح شد و به عنوان یک طرح ویژه به تصویب رسید.

رشوند آوه بیان کرد: قبل از آغاز عملیات اجرایی، جهت مستندسازی این پروژه، اولین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین در خرداد ماه سال جاری با محوریت سبزه‌میدان و دولتخانه صفوی برگزار شد. در ادامه با مشارکت کسبه و مالکین، بدنه‌سازی سه پلاک در ضلع شمالی میدان انجام شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین خاطرنشان کرد: جهت تعامل با شهروندان و کسب نظرات آنان، نسبت به راه‌اندازی دفتر تسهیلگری و مشارکت اجتماعی پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان اقدام شده و تعاملات مناسبی با اقشار مختلف جامعه، کسبه و مالکین پلاک‌های بدنه‌های میدان، مسئولین دبستان شهیدی، بهره‌برداران مستقیم میدان و... صورت گرفته است.

وی در خاتمه سخنانش، از مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پلیس راهور، معاونت ترافیک شهرداری، نهادهای خدمات‌رسان و سایر نهادها که در پیشبرد اهداف این طرح یاری رساندند، قدردانی کرد.

تصاویر مرتبط