سه‌شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۲۴

در بازدید نمایندگان سازمان برنامه‌ و بودجه و دفتر برنامه‌ریزی شرکت بازآفرینی شهری ایران از سبزه میدان قزوین مطرح شد؛

بازآفرینی سبزه‌میدان در راستای طرح جامع بازآفرینی استان با رویکرد گردشگری اجرا می‌شود

رافع ناصری‌فر، دبیر ستاد بازآفرینی استان قزوین گفت: پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی در راستای طرح جامع بازآفرینی با رویکرد گرشگری استان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین؛ رافع ناصری‌فر، دبیر ستاد بازآفرینی استان قزوین در بازدید نمایندگان سازمان برنامه‌ و بودجه و دفتر برنامه‌ریزی شرکت بازآفرینی شهری ایران از محدوده سبزه‌میدان مطرح کرد: تهیه طرح جامع بازآفرینی در اداره کل راه‌ و شهرسازی استان در حال انجام است و با توجه به ظرفیت های قزوین در حوزه توریسم، این طرح با رویکرد گردشگری مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی نیز در راستای طرح جامع بازآفرینی با رویکرد گرشگری  استان در دست انجام است تا اولین قطعه از پازل بازآفرینی قزوین محقق شود.

آرش رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین نیز در خصوص سبقه پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان گفت: احیای دولتخانه صفوی، به عنوان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قزوین در سال ۱۳۸۲ است و سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین به عنوان متولی پروژه‌های بافت تاریخی در شهرداری، مسئولیت این امر را بر عهده گرفت و پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی در این سازمان تعریف شد.

این مسئول اضافه کرد: طراحی بدنه شمالی به صورت کامل انجام شده است تا در صورت اعلام آمادگی مالکان هر کدام از پلاک‌ها، امکان اجرای طرح در کمترین زمان محقق شود؛ البته با توجه به اعلام آمادگی مالکان، بدنه‌سازی دو پلاک از این بدنه انجام شده است.

وی بیان کرد: طراحی مسیرهای پیاده و سواره‌ ضلع شمال سبزه‌میدان، از اواخر خرداد ماه سال جاری آغاز شده و پس از تأیید نهایی طرح، ساماندهی پیاده‌روی شمالی به اجرا درآمده  و در حال حاضر اجرای عملیات کفسازی مسیر سواره همین بخش از میدان آغاز شده است.

رشوند آوه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ویژه ساماندهی محدوده سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی، این طرح به عنوان یک پروژه‌ بازآفرینی شهری در ستادهای بازآفرینی شهرستان، استان و کشور مطرح شده و پس از بحث و بررسی در مورد ابعاد مختلف آن، به عنوان یک طرح مهم در هر سه سطح به تصویب رسیده است.

اورَک، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور نیز ضمن اظهار امیدواری از اجرای موفق پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان با مشارکت دستگاه‌های دخیل و شهروندان گفت: با توجه به مباحث مطرح شده، این پروژه یک طرح چند بُعدی و جامع در هسته مرکزی شهر است که در صورت مدیریت ترافیک و تأمین رضایت شهروندان، طرح موفقی در حوزه بازآفرینی شهری خواهد بود.

پایان پیام

تصاویر مرتبط