چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۶/۰۷

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین خبر داد؛

پیش‌بینی حجره جدید گردشگری با فضایی دسترس‌پذیر و مناسب در سرای سعدالسلطنه

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: تغییر محل حجره گردشگری در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه با هدف دسترسی سریع‌تر و راحت تر گردشگران و نزدیکی به محل اقامت آنان در مجموعه صورت گرفته است.

آرش رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین در بازدید مهدیه‌السادات قافله‌باشی، رئيس کمیسیون‌ فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و سعید دقیقی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین از حجره جدید گردشگری در کاراونسرای سعدالسلطنه افزود: از ابتدای بهره‌برداری از مجموعه سعدالسلطنه، حجره گردشگری با هدف راهنمایی گردشگران و شهروندان در داخل این فضا و برگزاری تورهای متنوع گردشگری به مناسبت‌های مختلف مانند عید نوروز، هفته فرهنگی قزوین و... راه‌اندازی شده است.

وی افزود: محل قبلی حجره گردشگری در ابتدای راسته وزیر، دارای مزایا و معایب خاص خود بود که با بررسی‌های کارشناسی و به دلیل مسائلی مانند بروز ترافیک در داخل خیابان امام خمینی (ره) به خاطر تجمع گردشگران در زمان برگزاری تورها و با توجه به در دستور کار بودن اجرای طرح هتل در داخل مجموعه سعدالسلطنه و...، جابجایی این حجره مدنظر قرار گرفت.

رشوند آوه خاطرنشان کرد: برای محل جدید حجره گردشگری، فضایی با وسعت بیشتر و در مکانی شایسته‌تر در محل هشتی حیاط سعدالسلطنه در نظر گرفته شده است؛ چرا که بر اساس منشور کاربری‌های مجموعه، این حجره به محل حضور راهنمایان گردشگری اختصاص دارد و بعد از راه‌اندازی هتل قهرمانی در داخل مجموعه، مسیر اصلی دسترسی به هتل، از این بخش فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: در کنار حجره جدید گردشگری مجموعه سعدالسلطنه، فضاهای جانبی برای استفاده و استراحت سالمندان، مادران و کودکان در نظر گرفته شده است تا این مکان دارای قابلیت بیشتری برای حضور تمام اقشار باشد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط