پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۶/۰۱

صفری، شهردار قزوین :

ارتقای کیفیت زندگی یکی از گفتمان‌های اصلی مدیریت شهری قزوین است

علی صفری، شهردار قزوین گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهری یکی از گفتمان‌های اصلی مدیریت جدید شهری قزوین است.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین؛ صفری در جلسه ستاد ملی بازآفرینی کشور که با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، زاهدی استاندار قزوین، داوودی رئيس شورای شهر و مديران كشوری و استانی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: فعالیت مدیریت شهری جدید از اول شهریورماه 96 آغاز شد که در اين مدت ، گفتمان مدیریت شهری ارتقای کیفیت زندگی می‌باشد و از توسعه کالبدی شهر خارج شده است.

وی با تصریح اینکه "قزوین شاداب، نزدیکترین مقصد" به عنوان شعار اصلی مدیریت شهری قزوین در دستور کار قرار دارد، افزود: اندیشه ایران شهر و بسط و توسعه گفتمان ارتقای کیفیت زندگی در محلات از نفس افتاده و خسته از برج‌سازی و پل‌سازی، خون تازه‌ای در رگ‌های شهرهای افسرده تزریق کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اکنون که طرح‌های توسعه کالبدی شهرها به حاشیه رفته و طرح بازآفرینی شهرها آغاز شده است، اساس آن مشارکت اجتماعی و هم اندیشی است که ریشه در فرهنگ دارد.

شهردار قزوین با تاکید بر اینکه بايد بازآفرینی شهرها با یک آشتی بین میراث تاريخي و فرهنگی و زندگی همراه باشد، بیان کرد: در بازآفرینی، موزه‌ها باید جای خود را به فضای عمومی شهری بدهند و این یعنی آشتی بین گذشته، حال و آینده است.

صفری با اشاره به طرح ساماندهی و بازآفرینی سبزه میدان(محدوده دولتخانه صفوی) به عنوان یک فضای شهری گفت: احیای دولت‌خانه صفوی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ٨٢ است.

وی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌های خدمات‌رسان برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌ها تاکید کرد.

تصاویر مرتبط