جمعه ۱۳۹۶/۱۰/۰۸

رشوندآوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين:

فضاهاي دسترسي مجموعه تاريخي سعدالسلطنه براي معلولان مناسب‌سازي مي‌شود

آرش رشوندآوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين از مناسب‌سازي فضاهاي دسترسي مجموعه تاريخي سعدالسلطنه براي معلولان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ آرش رشوندآوه گفت: با توجه به موانع و محدوديت‌هاي فضاهاي تاريخي براي مناسب‌سازي معلولان، فضاهاي دسترسي مجموعه تاريخي سعدالسلطنه براي معلولان طراحي شده است تا زمينه تسهيل تردد اين قشر فراهم شود.

وي ايجاد رمپ و نصب هندريل(نرده ويژه معلولان) در کنار رمپ‌ها، تأمين امنيت معلولان از طريق کنترل ورود موتورسيکلت‌ها، اصلاح مسير حرکت افراد معلول از پارکينگ به داخل مجموعه سعدالسلطنه و طراحي و اجراي سرويس بهداشتي ويژه معلولان از جمله اقدامات براي مناسب‌سازي اين مجموعه براي معلولان است.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين افزود: يک سرويس‌ بهداشتي در حياط سعديه در حال احداث است و يک سرويس بهداشتي ديگر در قسمت جنوبي راسته وزير در دست طراحي است.

وي اضافه کرد: حياط سعديه، يکي از حياط‌هاي کاروانسراي سعدالسلطنه است که به دليل امکان دسترسي به تمام فضاهاي مجموعه، احداث سرويس بهداشتي ويژه معلولان در آن در دستور کار قرار گرفته است و در 2ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

اين مسوول اضافه کرد: اين سرويس بهداشتي در فضايي به وسعت 30 مترمربع و با برخورداري از امکانات و رعايت استانداردهاي فضاهاي دسترس‌پذيري احداث مي‌شود.

رشوند آوه بيان کرد: با توجه به آمار 10 درصدي افراد داراي معلوليت در کشور و نياز اين قشر براي حضور و فعاليت در جامعه، پرداختن به موضوعات مرتبط با گردش و گذران اوقات فراغت آنان از اهميت زيادي برخوردار است.

وي افزود: مهم‌ترين اصل براي حضور پوياي معلولان در شهرها و فضاهاي شهري، دسترس‌پذيري اين فضاها است تا بتوانند بدون نياز به کمک سايرين، از امکانات و خدمات شهري بهره‌مند شوند.

پايان پيام