یکشنبه ۱۳۹۱/۰۷/۱۶

توسط سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين صورت گرفت؛

تهيه و ارائه طرح ساماندهي بازارچه سپه قزوين

طرح ساماندهي بازارچه سپه با توجه به اينكه اصلي‌ترين مرکز خريد ميوه و تره بار در قزوين مي‌باشد توسط سازمان نوسازي و بهسازي تهيه و ارائه شد.

 

طرح ساماندهي بازارچه سپه با توجه به اينكه اصلي‌ترين مرکز خريد ميوه و تره بار در قزوين مي‌باشد توسط سازمان نوسازي و بهسازي تهيه و ارائه شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ با توجه به اينكه بازارچه خيابان شهدا با مساحت 5هزار مترمربع و طول 200 متر، در ضلع جنوب شرقي اصلي‌ترين مرکز خريد ميوه و تره بار در قزوين مي‌باشد، نياز به ساماندهي داشت كه طرح ساماندهي آن در دستور كار سازمان نوسازي و بهسازي قرار گرفت و هم اكنون تهيه شده است.
بنابراين گزارش؛ با توجه به بازار قدرتمند، فعال و زنده در ضلع شمال غربي، باغ تاريخي جعفر آباد ( سعادت آباد) در ضلع شمالي، کاروانسراي سعد السلطنه در ضلع جنوب غربي، بازارچه فرش ، پرحيات و زنده واقع در ضلع شرقي خيابان، محلات فعال و زنده و عناصر ارزشمند و تاريخي مانند مسجد جامع و مسجد مدرسه شيخ الاسلام در خيابان شهدا اين مكان از ويژگي هاي خاص تاريخي برخوردار است و براين اساس بازارچه اين محور به عنوان يک پتانسيل قوي مي‌تواند به حفظ سر زندگي و حيات در مجموعه خيابان بيفزايد.
در اين گزارش آمده است؛ سردر باقي مانده از بازارچه متعلق به دوره قاجار و بيشتر بناهاي آن متعلق به دوره پهلوي مي‌باشد و اين بازارچه اصلي‌ترين مرکز خريد ميوه و تره بار در قزوين بوده که داراي مراجعين در مقياس شهري و فراشهري مي‌باشد بر اين اساس ساماندهي آن ضروري به نظر مي‌رسد .
گفتني است؛ نماي شهري اين بازارچه به عنوان يکي از نقاط شاخص تجاري در سطح شهر متناسب با بافت تاريخي نيست و مردمي که براي رفع نيازهاي روزانه به بازارچه مراجعه مي‌کنند عموما با کمبود پارکينگ، معضل ترافيکي، آلودگي محيطي و  غيره روبرو هستند، بر اين اساس در طرح تهيه شده توسط مشاور به ساماندهي بدنه‌ها، کفسازي مسيرهاي حرکتي، دفع آبهاي سطحي و نورگير فضاي محور مياني بازارچه پرداخته شده است .
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط