یکشنبه ۱۳۹۵/۱۲/۰۸

روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين خبر داد؛

بازديد سفراي شرق آسيا و اقيانوسيه از مجموعه تاريخي سعدالسلطنه قزوين

در سفر سفراي شرق آسيا و اقيانوسيه به شهر قزوين، سعدالسطنه مورد بازديد سفراي کشور هاي کره جنوبي، ويتنام، بنگلادش، چين، بلاروس، افغانستان و کاردار کشور هاي فيليپين و قزاقستان و رايزن کشور هاي گرجستان، تاجيکستان و پاکستان قرار گرفت.


به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ در اين  روزهاي پاياني سال، ميزباني  سعدالسلطنه از ميهمانان داخلي و خارجي، برگزاري همايش هاي داخلي و  کنوانسيون هاي گردشگري تاثير به سزايي در شناخت استان قزوين به عنوان يکي ازمهمترين شهرهاي تاريخي ايران داشته است.به طوري که اين سراي قجري در اداي دين  خود به شهر مينودري،از هيج تلاشي دريغ نکرده است و به نوعي آبروي شهر قزوين را خريده است
.

در طي سفر سفراي شرق آسيا و اقيانوسيه به شهر قزوين، سعدالسلطنه مورد بازديد سفراي کشورهاي کره جنوبي، ويتنام، بنگلادش، چين، بلاروس، افغانستان و کاردار کشور هاي فيليپين و قزاقستان و رايزن کشور هاي گرجستان، تاجيکستان و پاکستان قرار گرفت.

در اين بازديد، دکتر رحيم پور، معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه، دکتر فرازنده، مديرکل شرق آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه و دکتر نظري، سرپرست اداره اول شرق آسيا و اقيانوسيه همراهان سفرا در اين سفر بودند. که پس از بازديد از مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه و ارائه توضيحات در خصوص اين بناي ارزشمند، سفرا و هيئت همراه  به امضاي لوح يادبود در موزه سفال پرداختند.

 بازديد سفراي شرق آسيا و اقيانوسيه از مجموعه تاريخي- فرهنگي سعدالسلطنه مزيد بر علت شد تا با برخي از سفرا در خصوص شهر قزوين به گفت و گو بپردازيم.

مجيب الرحمان بوتيان، سفير کشور بنگلادش از ورود  به شهر قزوين و بازديد از سراي سعد السطنه براي دومين بار احساس رضايت  مي کند و در اين باره مي گويد: مرمت و نگهداري سراي سعد السلطنه،يکي از پروژه هاي مطلوب شهرداري قزوين براي حفظ تاريخ و هويت شهر است. اين مجموعه بسيار بزرگ و تأثيرگذار است و تاريخ و تمدن اين شهر را به گردشگران معرفي مي کند. براي بازديد از سراي سعدالسلطنه بايد زمان گذاشت  تا بتوان به صورت کامل آن را بازديد کرد.

بوتيان با اشاره به اهميت موضوع جاده ابريشم براي تمامي کشور هاي در ميسر اين جاده اظهار مي کند: اجلاسي که در چند ماه گذشته در شهر قزوين برگزار شد، اقدامات اوليه براي استفاده از ظرفيت هاي جاده ابريشم را فراهم کرد.

وي در ادامه عنوان مي کند: قزوين شهري شناخته شده در جهان است و اين شهره به اين علت است که اين شهر  بر سر راه جاده ابريشم قرار گرفته که اين موقعيت مکاني يک فرصت ويژه براي شهر به وجود آورده است.

سفير بنگلادش  در ادامه صحبت هاي خود به هنرمندان قزويني اشاره مي کند و مي افزايد: قزوين شهر هنرمندان صنايع دستي و خوشنويسي است. شهر قزوين در گذشته نقش بسيار مهمي از نظر اقتصادي و فرهنگي  در منطقه داشته است که بايد در اين برهه از زمان نيز نقش  خود را به خوبي ايفا کند.

 بوتيان،با اشاره به استقبال استان قزوين از سرمايه گذاران کشور بنگلادش مي گويد: با توجه به صنايع موجود در قزوين و فعاليت هاي صنعتي متنوعي که در اين استان انجام مي شود مي توان در اين زمينه سرمايه گذاري هايي را انجام داد.

کيم سئونگ هو سفير کشور کره جنوبي در گفت و گو با روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين درباره شهر قزوين مي گويد:قزوين يک شهر با اصالت است که کتاب هاي زيادي در خصوص تاريخ و فرهنگ اين شهر نوشته شده است و در کتابخانه هاي بسياري از کشورها موجود است.

وي ادامه مي دهد: صادقانه مي گويم که موفقيت هاي کنوني قزوين،در گرو تاريخ غني اين شهر است و قزوين بدون تاريخ و گذشته خود اهميت چنداني در جهان ندارد،بنابراين بايد فرهنگ،هنر،تاريخ و تمدن اين شهر حفظ شود.

سفير کشور کره جنوبي،به حفظ و نگهداري سراي سعدالسلطنه اشاره مي کند و مي افزايد:بازسازي و احياي اين سرا نشان از ارق مردم و مسولين به گذشته بناهاي تاريخي شهر دارد. کشور کره به علت موقعيت مطلوبي که از شهر قزوين ديده است در پي ايجاد همکاري  و سرمايه گذاري در اين شهر است.

 پانگ سن دوشيائو چينگ، سفير چين، قزوين را شهري مطلوب  براي سرمايه گذاري مي داند و در اين باره مي گويد: شهر قزوين  ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالابي براي توسعه دارد.شهر قزوين به دليل قرارگيري در مسير جاده ابريشم و بهره مندي از ظرفيت هاي بسيار بالا بسيار جذاب است و اين امر در جذب سرمايه گزاران خارجي بسيار مثمرالثمر است. کشور چين براي احياي جاده ابريشم تلاش مي کند تا شهرهاي اين مسير نيز احيا شوند و توسعه يابند

وي در ادامه مي افزايد: سفر هاي بسياري  به شهرهاي جهان داشتم.يکي از شهرهاي مورد استقبال من شهر قزوين است چراکه اين شهر  بسيار شهر سرزنده اي است مجموعه سعدالسلطنه نيز بناي زيبا و جذابي است  که زندگي در اين بناي تاريخي جريان دارد

 

 

 

تصاویر مرتبط