پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۶/۰۹

منجم، رئيس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين:

مسوولان روابط عمومي از تمام ظرفيت‌ها براي اطلاع رساني از آخرين اقدامات مديريت شهري استفاده كنند

سومين نشست هم انديشي و هماهنگي روابط عمومي هاي شهرداري قزوين، سازمان‌هاي وابسته، مناطق سه گانه و معاونت‌ها در سال 91 به ميزباني روابط عمومي منطقه دو شهرداري قزوين برگزار شد.

 

دومين نشست هم‌انديشي و هماهنگي روابط عمومي‌هاي شهرداري قزوين، سازمان‌هاي وابسته، مناطق سه گانه و معاونت‌ها با محوريت بررسي آخرين وضعيت به روز رساني پرتال شهرداري قزوين و همكاري با استوديو راديو شهر در سالن اجتماعات قائم به ميزباني روابط عمومي منطقه دو شهرداري قزوين برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ علي رضا منجم، رئيس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين در اين نشست با تاكيد بر استفاده از تمام ظرفيت‌ها براي اطلاع رساني از آخرين اقدامات مديريت شهريتوسط مديرانروابط عمومي هاي شهرداري قزوين، سازمان‌هاي وابسته، مناطق سه گانه و معاونت‌ها و ادامه برگزاري جلسات هم انديشي در راستاي ارتقاء سطح كيفي و كمي عملكرد روابط عمومي ها، گفت: با توجه به اهميت اطلاع رساني و نقش روابط عمومي ها در اين زمينه بايد بتوانيم از ظرفيت‌هاي پرتال شهرداري قزوين براي انعكاس آخرين اخبار و رويدادهاي مديريت شهري براي رسانه ها به عنوان نمايندگان افكار عمومي استفاده كنيم.
منجم با بيان اينكه با ارتقاء كيفيت پرتال شهرداري قزوين ميزان آمار بازديدكنندگان از اين پرتال كه يكي از منابع اطلاع رساني شهرداري قزوين است بيشتر خواهد شد، افزود: به دنبال اين هستيم كه آمار بازديدكنندگان از پرتال شهرداري قزوين افزايش يابد.
وي با اظهار رضايت از اينكه عملكرد شهرداري قزوين نسبت به ساير دستگاه هاي اجرايي در امر اطلاع رساني وضعيت مطلوبتري دارد، افزود: البته نسبت سطح ارائه خدمات شهرداري قزوين، نحوه اطلاع رساني از طريق پرتال بايد به سطح ايده آل برسد.
رئيس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين با اشاره به فعاليت راديو شهر قزوين بيان كرد: آغاز به كار راديو شهر در شهرداري قزوين يكي از بهترين ظرفيت بالقوهاي است كه شهرداري توانسته است آن را به بهره‌برداري برساند و قزوين جزوء چهارمين شهري است كه بعد از شهرهاي تهران، تبريز و اصفهان صاحب راديو شهر است.
اين مسوول اضافه كرد: بايد از ظرفيت راديو شهر به بهترين شيوه با همكاري مجموعه روابط عمومي شهرداري قزوين، سازمان‌هاي وابسته، مناطق سه گانه و معاونت‌ها استفاده كرد.
وي با تاكيد بر كسب بانك اطلاعات بروز  پروژه هاي شهرداري و سازمان‌ها و معاونت‌ها گفت: مستندسازي عملكردها يكي از وظايف روابط عمومي هاست كه بايد به آن توجه ويژه اي شود.
منجم در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه هاي مهم و بزرگ از جمله افتتاح تقاطع غيرهمسطح سرداران و نصر در آينده نزديك گفت: براي برگزاري مراسم افتتاحيه بايد يك برنامه ريزي منسجمي صورت گيرد تا در شان شهروندان قزويني اين مراسم با حضور مسوولان كشوري و استاني برگزار شود.
در ادامه اين نشست بيژن گوراني، مسوول استوديو راديويي و تلويزيوني شهرداري قزوين با اشاره به اين افتتاح  استوديو راديو شهر در ارديبهشت ماه سال جاري گفت: اين استوديو با پيگيري هاي مستمر مديريت شهري به بهره برداري رسيده است تا بتوانيم از اين رسانه پر قدرت براي اطلاع رساني در حد ايده‌آل استفاده كنيم.
گوراني اظهار كرد: با توجه به اينكه شهرداري قزوين چهارمين شهري است كه صاحب اين رسانه پر قدرت شده است بايد بتوانيم از تمام ظرفيت‌ها در راستاي اطلاع رساني موثر و مفيد به شهروندان استفاده كنيم.
وي با بيان اينكه استوديو شهر قزوين به تجهيزات بروز مجهز است، افزود: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته از اين استوديو برنامه 137پخش مي شود به طوري كه مشكلات و پيشنهادات از طريق سامانه 137 جمع آوري مي شود و در مورد بيشترين درخواست شهروندان توضيحات لازم توسط مديران و مسوولان شهرداري قزوين در راديو ارائه مي‌شود كه اين برنامه هر روز از ساعت 9:45صبح پخش مي شود و اين برنامه در راستاي پاسخگويي به شهروندان توسط مسوولان و پيگيري مطالبات شهروندان در دستور كار قرار گرفته است.
گوراني ادامه داد: همچنين هر روز در ساعت‌هاي 11:30تا 11:40و 17:45تا17:55 گفتگو با معاونان و مديران شهري در راستاي ارائه گزارش از آخرين وضعيت اجراي پروژه ها و ساير فعاليت ها پخش مي شود.
مسوول استوديو راديويي و تلويزيوني شهرداري قزوين اضافه كرد: معاونين و مسوولان شهري مي تواند با حضور به موقع در استوديو در اجراي برنامه ها در زمان اعلام شده كمك كنند، چراكه زمان در پخش برنامه‌ها بسيار مهم است و كوتاه ترين زمان براي تاخير باعث مي‌شود كه برنامه اعلام شده پخش نشود و اين موضوع باعث نارضايتي شهروندان شود.  
وي با بيان اينكه ارائه آخرين گزارش‌هاي ترافيكي و خبرهاي شهرداري قزوين مورد استقبال شهروندان از طريق راديو شهر قرار گرفته است، افزود: هر روز ساعت 16:30تازه ترين اخبار شهر قزوين به شهروندان اطلاع رساني مي‌شود و براي ارتقاء اين مهم  بايد روابط عمومي ها همكاري ويژه اي داشته باشند.
گوراني با تاكيد بر همكاري و تعامل بيشتر روابط عمومي ها با اين مجموعه در راستاي ارتقاي اطلاع رساني و برگزاري برخي از برنامه ها بيان كرد: برنامه هاي راديويي شهري شهرداري قزوين در فصل پائيز با برنامه‌هاي متنوع برنامه‌ريزي شده است.
وي ادامه داد: يك برنامه اي براي فصل پائيز برنامه ريزي شده است كه در اين برنامه در تلاش هستيم با همكاري روابط عمومي ها در ارائه اطلاعات، فرهنگ شهر نشيني را ارتقاء دهيم.
در ادامه احمد موبدي، مسئول پرتال شهرداري قزوين نيز با ارائه و بررسي عناوين ارزيابي پرتال هاي شهرداري قزوين گفت: بايد تلاش كنيم طبق استانداردهاي ارزيابي پرتال، سطح كيفيت اطلاعات پرتال را ارتقاء دهيم چراكه مفاهيم و شكل پرتال در ميزان بازديدكنندگان تاثير مهمي دارد.
موبدي با بيان اينكه اطلاعات منوهاي پرتال توسط روابط عمومي‌ها بايد تكميل شود، افزود: براي ارتقاء كيفيت انعكاس مطالب مورد نياز در پرتال توسط روابط عمومي ها اين واحد در صورت درخواست آمادگي آموزش براي رفع مشكلات دارد.
فرهاد رشوند، مسوول واحد اطلاع رساني و ارتباطات رسانه‌اي اداره روابط عمومي شهرداري قزوين نيز با اشاره به اهميت انعكاس صحيح و به موقع آخرين اخبار فعاليت هاي مجموعه سازمان‌ها و معاونت‌ها در پرتال شهرداري قزوين با توجه به سطح ارائه خدمات شهرداري گفت: روابط عمومي‌هاي سازمان‌هاي وابسته، مناطق سه گانه و معاونت‌ها بايد همكاري بيشتري در راستاي ارتقاء انعكاس اخبار از نظر كيفيت مفاهيم و عكس مربوط به خبر داشته باشند.
وي با تشريح مشكلات بارگذاري اخبار توسط روابط عمومي‌هاي سازمان‌هاي وابسته، مناطق سه گانه و معاونت‌ها بيان كرد: براي مرتفع كردن برخي از مشكلات در انعكاس اخبار آخرين اقدمات توسط روابط عمومي‌هاي سازمان‌هاي وابسته، مناطق سه گانه و معاونت‌ها به زودي دوره هاي آموزشي خبرنويسي مقدماتي و پيشرفته توسط يكي از اساتيد مطرح استان و دوره بازآموزيي پرتال برگزار خواهد شد و اين آموزش كمك موثري براي مرتفع كردن مشكلات بارگذاري اخبار در پرتال خواهد داشت.
در پايان اين مراسم كه در سالن اجتماعات قائم منطقه دو شهرداري قزوين برگزار شد، مديران و مسوولان روابط عمومي‌هاي شهرداري قزوين، سازمان‌هاي وابسته، مناطق سه گانه و معاونت‌ها از استوديو راديو شهر قزوين بازديد كردند.
پايان پيام  

 

تصاویر مرتبط