سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۶

رشوندآوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين:

خانه موزه آيت‎اله ابوترابي از جايگاه ارزشي و اجتماعي بالايي برخوردار است

به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي و گراميداشت حجت الاسلام سيد علي اکبر ابوترابي،خانه موزه آيت‎اله ابوترابي در قزوين با حضور جمعي از مسئولان استاني و کشوري افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ آرش رشوندآوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين در آيين پايان مرمت و بهسازي و افتتاح خانه موزه آيت اله ابوترابي گفت: مرمت خانه موزه آيتاله ابوترابي و موزه دکتر علي اکبر صالحي در عمارت سردار مفخم در راستاي تحقق برنامه هاي فرهنگي شهرداري قزوين در برنامه کاري سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين قرار گرفت.

آرش رشوند آوه افزود: پروژه ساماندهي خيابان سپه از سال 84 شروع شده است که در راستاي اجراي اين پروژه برنامه هاي جنبي ديگري تعريف شده است که آخرين آن خانه موزه آيتاله ابوترابي  بود.

وي با اشاره به اينکه اين خانه به دليل حضور اشخاص والا مقامي همچون حاج سيد عباس، حاج سيد علي اکبر و حاج سيد محمد ابوترابي از جايگاه ارزشي و اجتماعي بالايي  برخوردار است، گفت: به همين منظور احداث خانه موزه ابوترابي از تير ماه سال ???? در برنامه کاري شهرداري قزوين قرار گرفت.

رشوند آوه با بيان اينکه اين بنا مربوط به دوره قاجار است، اظهار کرد: با توجه به طرح بالادست و احياي خيابان سپه به عنوان اولين خيابان ايران، احياي خانه‌هاي تاريخي و با ارزش در اين خيابان نيز در دستور کار قرار گرفته است.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي مرمت و احداث خانه موزه آيت‌اله ابوترابي گفت: با تخريب ساختمان دو طبقه با معماري معاصر در جبهه شرقي اين بنا که هويت اصلي بنا را مخدوش کرده بود، کار مرمت و احداث آغاز شد.

رشوند آوه افزود: در ادامه با نخاله‌برداري، حذف الحاقات، مرمت و مقاوم‌سازي، رطوبت‌زدايي و ... عمليات مرمت و احيا به طور کامل اجرا شد.

وي يادآور شد: اميدواريم با احيا و احداث اين خانه موزه بتوان قدم هرچند کوچکي در زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره خاندان بزرگ ابوترابي برداشته باشيم.

اين مسوول با قدرداني از همياري و همکاري شهروندان در ساماندهي خيابان سپه،گفت:دکتر نصرتي، شهردار قزوين برغم مشغله هاي فراوان همواره حساسيت ويژه اي نسبت به پروژه هاي مرمتي دارند که جاي بسي قدرداني و تشکر دارد که اميدواريم اين حمايت ها همچنان ادامه داشته باشد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط