سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۶

نصرتي، شهردار قزوين:

مرمت و احياي خانه شهيدان بابايي و چگيني در دستور کار قرار دارد

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: مرمت و احياي خانه شهيدان بابايي و چگيني در دستور کار سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين قرار گرفته است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در آيين افتتاح خانه موزه ابوترابي افزود: زماني که لايحه مرمت خانه آيتاله سيد عباس ابوترابي مطرح شد، نگاه و رويکرد متفاوتي در خصوص مرمت اين اثر تاريخي با هويت معنوي و اجتماعي وجود داشت.

وي با اشاره به اينکه خانه موزه ابوترابي در کنار بعد تاريخي و ارزشمند آن، از نظر محتوايي نيز بسيار با ارزش است، عنوان کرد: اين خانه هويت شهر قزوين محسوب مي‌شود و در آينده اين شهر مي‌تواند بسيار مؤثر باشد زيرا خانواده‌اي با اصالت و والا مقام و مورد وثوق شهروندان قزويني و هم ميهنان در اين خانه پرورش يافته‌اند.

شهردار قزوين افزود: ترکيب تاريخي و هويتي اين بنا شهرداري قزوين را بر آن داشت تا اين خانه ارزشمند را مورد مرمت و بازسازي قرار دهد و خاطرات با ارزش اين بنا را که از بزرگان اين خاندان به يادگار مانده است، براي نسل‌هاي آينده يادآوري و تأکيد کند.

نصرتي با بيان اينکه در همين راستا و به منظور حفظ ارزش‌هاي افراد والا مقام شهر قزوين مرمت خانه شهيد بابايي و شهيد چگيني نيز در دستور کار قرار دارد، گفت: خانه شهيد بابايي به همين منظور خريداري شده و کارهاي مطالعاتي آن در حال انجام است و به زودي عمليات مرمت اين بنا آغاز مي‌شود.

وي ادامه داد: مرمت خانه شهيد چگيني از ديگر برنامه‌هاي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين است و مرمت اين بناهاي ارزشمند از جمله اولويت‌هاي فرهنگي اين سازمان به شمار مي‌رود.

شهردار قزوين با بيان اينکه عمليات مرمت و بازسازي کار سختي است، عنوان کرد: اين مرمت‌ها با علاقه، عشق و همدلي مديريت شهري به اجرا در مي‌آيد و جزو افتخارات مديريت شهري محسوب مي‌شود.

با اشاره به همايش ابر فياض که سه سال متوالي در شهر قزوين به اجرا در مي‌آيد، اظهار کرد: در سال جاري با همفکري‌هاي صورت گرفته مقرر شد تا اين همايش در سطح جامعه برگزار شود تا يکي از شادترين روز براي ايرانيان که روز بازگشت آزادگان سرافراز به ايران اسلامي است، خاطرات آن روزها را براي مردم تداعي کند.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط