یکشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۴

هم‌زمان با آغاز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي؛

خانه موزه آيت‎اله سيد عباس ابوترابي افتتاح شد

آرش رشوندآوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: خانه موزه آيت‎اله سيد عباس ابوترابي همزمان با آغاز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي 26 مرداد 95 افتتاح شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ آرش رشوند آوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين با اعلام اين خبر گفت: خانه موزه  آيت‎اله سيد عباس ابوترابي همزمان با آغاز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي با حضور مسوولان استاني و کشوري افتتاح شد.

وي بيان کرد: خانه آيتاله سيد عباس ابوترابي به دليل قرارگيري در بستري با قدمت تاريخي بالا و هم‌جواري با عناصر مهم گردشگري همچون خيابان سپه، دولتخانه صفوي، هتل ايران و خانه‌هاي با ارزش تاريخي ديگر در پلاک‌هاي هم‌جوار چندي پيش مورد توجه قرار گرفت.

رشوند آوه با اشاره به اينکه اين خانه به دليل حضور اشخاص والا مقامي همچون حاج سيد عباس، حاج سيد علي اکبر و حاج سيد محمد ابوترابي از جايگاه ارزشي و اجتماعي بالايي نيز برخوردار است، عنوان کرد: به همين منظور احداث خانه موزه ابوترابي از تير ماه سال 1394 در دستور کار شهرداري قزوين قرار گرفت.

وي با بيان اينکه اين بنا مربوط به دوره قاجار است، اظهار کرد: با توجه به طرح بالادست و احياي خيابان سپه به عنوان اولين خيابان ايران، احياي خانه‌هاي تاريخي و با ارزش در اين خيابان نيز در دستور کار قرار گرفته است.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي مرمت و احداث خانه موزه آيتاله ابوترابي گفت: با تخريب ساختمان دو طبقه با معماري معاصر در جبهه شرقي اين بنا که هويت اصلي بنا را مخدوش کرده بود، کار مرمت و احداث آغاز شد.

رشوند آوه افزود: در ادامه با نخالهبرداري، حذف الحاقات، مرمت و مقاومسازي، رطوبتزدايي و ... عمليات مرمت و احيا به طور کامل اجرا شد.

وي ادامه داد: با اجراي سيستم گرمايشي و سرمايشي، اين بنا تکميل و آماده بهرهبرداري شده است.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين با بيان اينکه شهرداري قزوين در نظر دارد تا از اين بناي ارزشمند براي کاربري موزه و امور فرهنگي استفاده نمايد، عنوان کرد: اميد است با احيا و احداث اين خانه موزه بتوان قدم هرچند کوچکي در زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره خاندان بزرگ ابوترابي برداشته باشيم.

 

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط