شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۳

اخذ اولين گواهي‌نامه ملي حمايت از احياء بافت‌هاي فرسوده توسط سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين

سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين موفق به دريافت اولين گواهي‌نامه ملي ماده 4 حمايت از احياء، بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ با توجه به تجربه‌هاي موفق سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين در امر مرمت و احياء مجموعه‌هاي تاريخي _فرهنگي، اولين گواهي‌نامه ملي ماده 4 حمايت از احياء، بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده توسط معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين به آرش رشوند آوه، مديرعامل اين سازمان اهدا شد.

بنابر اين گزارش؛ اين گواهي‌نامه پيرو موضوع ماده 4 قانون حمايت از احياء، بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري صادر شده است که طبق آن مجريان طرح‌هاي احياء، بهسازي و نوسازي مي‌توانند قسمتي از اختيارات خود را به شرکت‌ها، سازمان‌هاي وابسته به خود و اشخاص حقيقي و حقوقي غيردولتي صاحب صلاحيت فني، مالي و اجرايي واگذار نمايند که تعيين اين صلاحيت بر عهده وزارت راه و شهرسازي و سازمان عمران و بهسازي شهري ايران مي‌باشد.

بر اساس اين گزارش؛ در سال‌هاي گذشته سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين، تجربه‌هاي موفقي در امر مرمت و احياء بناها، مجموعهها و بافت‌هاي تاريخي-فرهنگي داشته است که از سال 1387 تا کنون مي‌توان به بيش از 10 مورد اشاره داشت.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط