شنبه ۱۳۹۴/۱۱/۰۳

در بازديد معاون نخست وزير جمهوري اسلواکي از قزوين صورت گرفت؛

پيشنهاد خواهر خواندگي شهر کوشيتسه اسلواکي با شهر قزوين

معاون نخست وزير جمهوري اسلواکي به همراه سفير اين کشور در ايران از شهر قزوين بازديد کردند و در اين بازديد شهر کوشيتسه دومين شهر بزرگ اين کشور براي خواهر خواندگي با شهر قزوين پيشنهاد شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ پيتر کاژمير معاون نخست وزير و وزير اقتصاد جمهوري اسلواکي در راس يک هيات بلند پايه روز چهارشنبه 30دي ماه وارد شهر قزوين شد و در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه مورد استقبال مديران شهرداري قزوين قرار گرفت.

معاون نخست وزير اسلواکي و هيات همراه از مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه، بازار قزوين و عمارت چهلستون بازديد کردند و توضيحات کاملي از سوي رشوند آوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين به آنها ارائه شد.

بر اساس اين گزارش؛ همچنين علي‌رضا منجم رئيس اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين با ارائه توضيحاتي در خصوص ويژگي‌هاي شهر قزوين و ميزباني شهر قزوين در اجلاس سال 2016 جاده ابريشم پيشنهاد خواهرخواندگي شهر قزوين را با يکي از شهرهاي اسلواکي مطرح کرد که با استقبال هيات اسلواکي مواجه شد.

جان بوري، سفير جمهوري اسلواکي در ايران با اظهار خوشحالي از بازديد از شهر قزوين و جاذبه‌هاي دانشگاهي و تاريخي قزوين و استقبال از پيشنهاد خواهر خواندگي قزوين با يکي از شهرهاي جمهوري اسلواکي، شهر کوشيتسه دومين شهر بزرگ اين کشور را که داراي ويِژگي‌هاي تاريخي و فرهنگي مشابه شهر قزوين مي‌باشد پيشنهاد دادند.

وي افزود: اين شهر همانند شهر قزوين که در مسير جاده ابريشم قرار دارد جزء شهرهاي اصلي جاده کهربا در اروپا از درياي بالتيک مي‌باشد و نقطه تلاقي جاده ابريشم و جاده کهربا بوده است.

سفير جمهوري اسلواکي در ايران بيان کرد: همچنين در سال 2016 به عنوان پايتخت ورزش اروپا برگزيده شده و در دوره امپراطوري اتريش هانگري زماني پايتخت اين امپراطوري بوده است.

گفتني است؛ در پايان اين سفر مقرر شد ارتباطات لازم جهت انعقاد تفاهم خواهرخواندگي بين 2 شهر برقرار شود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط