یکشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۲۵

به همت شهرداري قزوين؛

موزه هداياي علي‌اکبر صالحي در قزوين افتتاح شد

موزه هداياي علي‌اکبر صالحي در بردارنده آثار اهدايي به وي در زمان تصدي مسئوليت وزارت امور خارجه در قزوين به همت شهرداري قزوين افتتاح شد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ صبح امروز موزه هداياي علي‌اکبر صالحي دربردارنده آثار اهدايي به وي در دوران تصدي مسئوليت وزارت امور خارجه از سوي سفيران و رؤساي کشورهاي خارجي در محل دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در قزوين افتتاح شد.
مسعود نصرتي، شهردار قزوين در حاشيه اين برنامه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: موزه هداياي علي‌اکبر صالحي به منظور نگهداري اين هدايا و اقلامي که سفيران ديگر کشورها به وي در دوران وزارت خارجه از سال 89 تا 92 اهدا کرده‌اند به همت سازمان نوسازي و بسازي شهر قزوين به نمايندگي از شهرداري برپا شده است.
وي افزود: در اين موزه 154 قطعه هديه از بيش از 50 کشور دوست به نمايش در آمده و تعدادي از اشيا نيز به موزه وزارت امور خارجه اهدا شده است.
شهردار قزوين اضافه کرد: افغانستان، پاکستان، آلمان، بلژيک، کويت، ژاپن و قبرس از جمله کشورهايي هستند که هداياي سفرا و رؤساي آنان به صالحي اهدا شده و اين آثار در موزه قزوين به نمايش در آمده است.
نصرتي خاطرنشان کرد: بازديد از موزه علي‌اکبر صالحي براي عموم آزاد است و مردم مي‌توانند در محل دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در خيابان هلال‌احمر شهر قزوين از آن بازديد کنند.
در اين برنامه حجت‌الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، حجت‌الاسلام عبدالکريم عابديني نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه قزوين، مرتضي روزبه استاندار قزوين،‌ داود محمدي نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان نيز حضور داشتند.

 

تصاویر مرتبط