شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۰۵

رشوند آوه مطرح کرد:

خانه خلاق و نوآوری هنر سعدالسلطنه افتتاح شد

با مشارکت شهرداری قزوین، پارک علم و فناوری استان قزوین و صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستباف و احیا و بهرهبرداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، خانه خلاق و نوآوری هنر سعدالسلطنه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، آرش رشوند آوه، مدیرعامل این سازمان گفت: خانه خلاق و نوآوری استان قزوین در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدالسلطنه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی از مدیران شهر و استان به بهرهبرداری رسید.

وی افزود: در قسمت شرقی مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدالسلطنه قزوین، فضای شبستان سرای سعدیه به وسعت هزار و ۸۰۰  مترمربع طی تفاهمنامهای جهت مرمت و احیا و بهرهبرداری در قالب مرکز خلاقیت و نوآوری فرهنگ و هنر استان قزوین، به پارک علم و فناوری استان واگذار شد.

این مقام مسئول گفت: پس از مرمت شبستان سعدیه به مدت ۱۸ ماه، این فضا با عنوان خانه خلاق و نوآوری هنر سعداسلطنه به بهرهبرداری رسید تا فضایی برای حضور و فعالیت شرکتهای دانشبنیان و خلاق در عرصههای مختلف فرهنگی و هنری باشد.

وی در پایان اظهار امیداوری کرد پس از افتتاح این مرکز، فضای مناسبی با تلفیق هنر و نوآوری برای فعالیتهای خلاقانه و احیای هنرها و صنایع کهنِ قزوین که در سالهای اخیر دچار افول یا زوال شدهاند، در جهت تحقق اهداف توسعه شهر و استان در راستای احیا کهن پشه ها و توسعه گردشگری فراهم شود.

لازم به ذکر است کاروانسرای سعدالسلطنه در دو قالب مجموعه کاروانسراهای کشور و بازار جهانی صنایع دستی کاندیدای ثبت جهانی است.

 

پایان پیام

 

تصاویر مرتبط