چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۱/۱۲

آريان، معاون سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري خبر داد:

بازديد 11هزار و 200 نفر از موزه سنگ قزوين در ايام نوروز

موزه سنگ در حال حاضر در سراي سعدالسلطنه داير مي باشد و کارشناسان زمين شناسي اطلاعات کاملي را به بازديد کنندگان ارائه مي دهند.

 

معاون سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين از بازديد بيش از 11 هزار و 200 نفر گردشگر نوروزي از موزه سنگ خبر داد و گفت: اين موزه در حال حاضر در سراي سعدالسلطنه داير مي باشد و کارشناسان زمين شناسي اطلاعات کاملي را به بازديد کنندگان ارائه مي دهند.
صادق آريان اظهار داشت:دراين موزه، بيش از 7 هزار قطعه سنگ،فسيل و صدف هاي جانداران مربوط به دوره هاي مختلف زمين شناسي از کشورهاي مختلف دنيا نظير آمريکا جنوبي، فرانسه، ايتاليا، پاکستان، افغانستان، کشورهاي حاشيه خليج فارس و ايران نگهداري مي شود که اين مجموعه حاصل 60ساله تحقيق و پژوهش " دكتر رسا " مي باشد.
وي تصريح کرد: موزه سنگ يکي از کارهاي ارزشمندي است که توسط شهرداري انجام شده است، مجموعه آثار اين موزه در سال 83 توسط شهرداري قزوين خريداري و براي اولين بار درمحل فرهنگسراي " شهيدرجايي " در معرض ديد علاقمندان قرار گرفت و امسال نيز به مناسب برپايي جشنواره نوروزي به طور موقت در سراي سعدالسلطنه داير مي باشد.
آريان افزود: رايزني هاي لازم با مسئولان ذي ربط در خصوص دائمي شدن موزه سنگ در سراي سعدالسلطنه انجام شده است که اميدواريم اين امر محقق شود.
معاون فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين اظهار داشت: در صورت دائمي شدن موزه سنگ درصدد هستيم تا در کنار کارگاههاي آموزشي براي دانشجويان مراکز آموزش عالي برپا کنيم تابتوانند به صورت عملي دروس وکارهاي پژوهشي خود را انجام دهند.
وي همچنين از راه اندازي کتابخانه اي از ريفلنس هاي زمين شناسي دوره هاي مختلف زمين شناسي اول تا سوم در اين موزه خبر داد و گفت: دانشجويان مي توانند با مطالعه تئوري و عملي قطعات فسيل ها و سنگواره ها بهره کامل را از موزه ببرند.
آريان تصريح کرد: معلمان مدارس نيز مي توانند جهت ارائه درس هاي علوم و زيست شناسي از اين موزه استفاده کنند، به طور قطع دانش آموزان و دانشجويان از مطالعه عملي درس زمين شناسي و زيست شناسي بيشتر لذت مي برند تا به صورت تئوري.
وي از استقبال چشمگير و اظهار رضايت گردشگران نوروزي به ويژه شهروندان قزويني از موزه سنگ خبر داد و گفت: به دليل کمبود وقت موفق نشديم تا شناسامه هر سنگ را روي آن نصب کنيم، پس از دائمي شدن مکان موزه سنگ اقدام در اسرع وقت انجام خواهد شد.

 

تصاویر مرتبط