چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۱/۰۵

رشوند آوه، سرپرست سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين خبر داد؛

برپايي ششمين جشنواره نوروزي در سراي سعدالسلطنه قزوين

ششمين جشنواره نوروزي قزوين در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه آغاز به کار کرد.

 

آرش رشوند آوه، سرپرست سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: ششمين جشنواره نوروزي قزوين در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه آغاز به کار کرد.
 به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ رشوند آوه با بيان اينکه اين جشنواره از پنجم تا دوازدهم ماه جاري در سراي سعدالسلطنه برپا است، عنوان کرد: جشنواره نوروزي در دو نوبت صبح و بعدازظهر برقرار است و بازديدکنندگان مي توانند صبح ها از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهر ها از ساعت 16 تا 22 از اين مجموعه بازديد کنند.
وي افزود: ساعت رسمي بازديد از مجموعه سعدالسلطنه و جشنواره نوروزي مطابق با برنامه اعلامي است اما در راستاي تأمين رضايت گردشگران در بين ساعات اعلامي نيز اين مجموعه براي بازديد گردشگران داير است و آنها مي‌توانند از اين فضا بهره مند شوند.
سرپرست سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين با اشاره به راه اندازي موزه سنگ در سراي سعدالسلطنه اظهار کرد: اين موزه با همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين راه اندازي شده است و پس از پايان جشنواره نيز اين موزه در سراي سعدالسلطنه برپا است.
رشوند آوه ادامه داد: موزه آثار هنري رضا محمدي، هنرمند بين المللي در رشته سفال نيز در حياط نگارالسلطنه راه‌اندازي شده و در معرض ديد بازديدکنندگان قرار گرفته است.
وي با اشاره به برپايي غرفه دنياي ترافيک در حياط شترخان مجموعه سعدالسلطنه گفت: اين غرفه با همکاري سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين و در راستاي آموزش به کودکان و ارائه فرهنگ شهروندي در حوزه حمل و نقل به شهروندان راه اندازي شده است و کودکان مي توانند از بازي هاي در نظر گرفته شده در آن بهره مند شوند.
سرپرست سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين افزود: حياط سعدالسلطنه نيز براي بازي و شادي کودکان آماده سازي شده است و تمام خدمات موجود در آن رايگان مي باشد که اين هزينه از طريق حامي مالي تأمين شده است.
رشوند آوه با بيان اينکه دو راسته وزير و قيصريه به ارائه آثار هنري، صنايع دستي و سوغات قزوين اختصاص يافته است گفت: در پايان اين جشنواره و پس از ارزيابي از عملکرد اين غرفه ها از لحاظ کيفي، ارائه برند هاي معتبر و ابداع و نوآوري در ارائه محصولات،مجموعه اي مطلوب براي برپايي بازارچه دائمي در سراي سعدالسلطنه انتخاب مي شوند.
وي با اشاره به اينکه در سال 93 عمليات مرمت در سراي سعدالسلطنه به اتمام رسيده است، اظهار کرد: اميد است در سال جاري با بهره برداري هاي پيش بيني شده، اين سرا بتواند نقش اصلي خود را به عنوان مقصد گردشگري به خوبيايفا کند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط