پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

قدسی پور:

طرح مرمت سر درب ورودی سرای سعدالسلطنه آماده اجرا است

طرح مرمت سر درب ورودی سرای تاریخی سعدالسلطنه آماده اجرا است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین؛سیدصادق قدسی پور اظهار کرد:مرمت و بازسازی مجموعه ها و بناهای تاریخی موجب افزایش ماندگاری آن ها شده و با توجه به اهمیت حفاظت از بناهای تاریخی یکی از دستورکارهای اولویت دار این سازمان، مرمت بناها و مجموعه های تاریخی تحت نظارت شهرداری است.

 

وی عنوان کرد:با توجه به استقبال بازدید کنندگان و گردشگران از مجموعه سرای سعدالسلطنه، مرمت این سردرب با هدف معرفی شایسته تر این کاروانسرای تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین تصریح کرد:مرمت و نگهداری از ورودی های این مجموعه فاخر، مانع بروز آسیب های کالبدی و بصری طی گذر زمان خواهد شد.

 

قدسی پور اضافه کرد:در این راستا و با توجه به بررسی های انجام شده مرمت سر درب ورودی سرای سعدالسطلنه در دستورکار سازمان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره جزییات اجرای پروژه مرمت سردرب ورودی سرای سعدالسلطنه ادامه داد: موارد در نظر گرفته شده در طرح مذکور شامل احیای سر درب تاریخی مجموعه مطابق با الگوهای اصیل، مرمت و دانه گذاری آجرهای تزئینی، مرمت کاربندی های داخل هشتیِ ورودی و مقاوم سازی و استحکام بخشی است.

 

قدسی پور بیان کرد: از دیگر موارد در نظر گرفته شده برای طراحی مذکور ساماندهی و رفع الحاقات، نورپردازی، ساماندهی و مرمت نمای دو حجره ورودی این بنای تاریخی می باشد.

 

وی با اشاره به ضرورت اجرای این پروژه یادآور شد:مرمت و احیای سردرب سرای سعدالسلطنه به عنوان یکی از ورودی های شاخص مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، بخش مهمی از پروژه ساماندهی و مرمت بدنه خیابان امام خمینی(ره) به شمار می رود.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط