سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۳/۲۸

رشوند آوه:

ممیزی سیستم مدیریت یکپارچه در سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین صورت گرفت

ممیزی بازبینی نوبت اول سیستم مدیریت یکپارچه IMS بر مبنای استانداردهای بین‌المللی ISO 9001، ISO 14001 و OHSAS 18001 برای نوسازی، مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ آرش رشوند آوه، مدیرعامل این سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: ممیزی بازبینی نوبت اول سیستم مدیریت یکپارچه IMS (Integrated Management System) با حضور نمایندگان شرکت پیشگامان ایده‌های نوین انجام شد.

وی افزود: درسیستم مدیریت یکپارچه، چندین سیستم مدیریت در یک سازمان در کنار هم قرار می گیرند و فرآیندهای سازمانی همزمان کنترل و مدیریت می شوند.

رشوند آوه بیان کرد: ISO 9001:2015 ،ISO 14001:2015  و OHSAS 18001:2007 به ترتیب مربوط به مدیریت کیفیت، مدیریت زیست‌محیطی و مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی می‌شود.

وی ادامه داد: استاندارد ISO 9001، كيفيت خدمات را تحت تأثير عملكردها و فرآيندهاي انجام يافته و در بخش‌هاي مختلف يك سازمان مي‌داند. بر همین  اساس، تمام فرآيندهايي كه بر كيفيت، تأثير مي‌گذارد بر پايه مطالعه و بررسي عميق، شناسايي و مكتوب می‌شود و پس از انطباق با نيازمندي‌هاي استاندارد، در هر سازمان، درك شده، به اجرا درآمده و با اقدامات پيشگیرانه و اصلاحي به سوي بهبود مستمر ارتقا می‌يابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در قالب استاندارد ISO 14001، هر سازمان‌ ضمن انطباق با تمام قوانين و مقررات زيست محيطي ملي، اهداف کلان و خردي را براي بهبود مستمر سيستم تعريف مي‌کند و با پايش و اندازه‌گيري‌هاي مداوم، به تدريج نه تنها اثرات و جنبه‌هاي زيست- محيطي فعاليت‌هاي خود را تحت کنترل درمي‌آورد، بلکه از ديدگاه‌هاي ديگر، مرزهاي سيستم خود را ارتقا مي‌دهد و موارد جديدي که مي‌تواند بر آنها تأثيرگذار باشد، پوشش مي‌دهد.

وی اضافه کرد: استاندارد OHSAS مباحثي مربوط به مديريت ايمني و بهداشت شغلي را پوشش مي‌دهد که با عناصر مؤثر اين سيستم مرتبط باشد و به سازمان‌ها در راستاي کسب اهداف ايمني، بهداشت و سلامت کمک می کند.

گفتنی است؛ از جمله واحدهای ممیزی شده در سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین می‌توان به مدیریت ارشد، معاونت فنی و اجرایی، امورقراردادها، انفورماتیک، روابط عمومی، آموزش، سایت عملیاتی سبزه‌میدان و نماینده مدیریت اشاره کرد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط